Ga naar inhoud

[OPGELOST] Trage opstart

ward

Aanbevolen berichten

M'n laptop met vista heeft de onhebbelijke gewoonte om zeer traag op te starten, nadat het welkomstscherm opgelicht is, verdwijnt dit weer en kan ik wel 2 min. naar een zwart scherm zitten staren...en wachten,wachten.

Volgens de guys van PBell moet ik maar windows herinstalleren, maar daar zie ik wat tegenop en ik dacht aan één of ander opkuis- reparatietool er eens op te zetten. Vraag is: is dat nutteloos of indien mss niet, bestaat er zo'n wondermiddel?

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud is die laptop?

Het register opkuisen is nooit verloren moeite.

Download en installeer CCleaner. (download start automatisch)

Open CCleaner en klik in de linkerkolom op "register".

Klik onderaan op de knop “scan naar problemen” wacht tot het scannen gedaan is.

Klik dan op de knop “herstel geselecteerde problemen”.

Op de vraag of een backup moet bewaard worden antwoord je “ja” en je bepaalt waar de backup moet bewaard worden (best een nieuwe map aanmaken hiervoor).

Klik dan op de knop “herstel alle geselecteerde fouten” en bevestig met “ok”.

Klik op “sluit”.

Herhaal de procedure van scannen en herstellen tot er geen fouten meer gevonden worden.

Dan klik je op "gereedschap" en vervolgens op "opstarten".

Je krijgt nu een overzicht van alle programma's en services die samen met Windows worden opgestart. Post het lijstje hier (eventueel dmv een screenshot), dan kunnen we eens bekijken wat wel en wat niet echt nodig is om mee op te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud is die laptop?

Het register opkuisen is nooit verloren moeite.

Download en installeer CCleaner. (download start automatisch)

Open CCleaner en klik in de linkerkolom op "register".

Klik onderaan op de knop “scan naar problemen” wacht tot het scannen gedaan is.

Klik dan op de knop “herstel geselecteerde problemen”.

Op de vraag of een backup moet bewaard worden antwoord je “ja” en je bepaalt waar de backup moet bewaard worden (best een nieuwe map aanmaken hiervoor).

Klik dan op de knop “herstel alle geselecteerde fouten” en bevestig met “ok”.

Klik op “sluit”.

Herhaal de procedure van scannen en herstellen tot er geen fouten meer gevonden worden.

Dan klik je op "gereedschap" en vervolgens op "opstarten".

Je krijgt nu een overzicht van alle programma's en services die samen met Windows worden opgestart. Post het lijstje hier (eventueel dmv een screenshot), dan kunnen we eens bekijken wat wel en wat niet echt nodig is om mee op te starten.

dit start op:

smpcsys

sidebar

isuspm

avast

win defender

toolbar eula launcher

syntpenh

symantec pif alerting

roxwatch tray

powermanager

picasamediadetector

pcm service

mindful 2

kmconfig

google desktop searsch

dlink wireless

cc app (iets van symantec nog)

cardreader monitor

aniwzcs2 serie

adobereader

nvsvc

ncpl deamon

nv mediacenter

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je lijstje staat AVAST, Win Defender en Symantec. Zijn dit allemaal anti virus programma's? Wat gebruik je van anti virus programma?

Volgende zaken mag je al uitvinken in de opstartlijst.

• isuspm : controleert of er updates zijn voor Installshield van Macromedia. Niet nodig voor een normale werking van het systeem.
  • roxwatch tray : proces dat verbonden is aan de "media creator suite" van Roxio. Niet nodig voor een normale werking van het systeem.
  • pcm service : is een onderdeel van de Dell media experience software. Niet nodig voor een normale werking van het systeem.

Er zijn er nog enkele waar ik niet zeker van ben maar ik zal het later verder uitzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je lijstje staat AVAST, Win Defender en Symantec. Zijn dit allemaal anti virus programma's? Wat gebruik je van anti virus programma?

Volgende zaken mag je al uitvinken in de opstartlijst.

• isuspm : controleert of er updates zijn voor Installshield van Macromedia. Niet nodig voor een normale werking van het systeem.
  • roxwatch tray : proces dat verbonden is aan de "media creator suite" van Roxio. Niet nodig voor een normale werking van het systeem.
  • pcm service : is een onderdeel van de Dell media experience software. Niet nodig voor een normale werking van het systeem.

Er zijn er nog enkele waar ik niet zeker van ben maar ik zal het later verder uitzoeken.

Defender is de firewall, avast de AV en symantec heb ik normaal verwijderd via software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst. Klik op "Do a systemscan and save a logfile". en hang dit logje aan je volgende bericht.

NB. Ben je een gebruiker van Windows Vista dan moet je eerst rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst. Klik op "Do a systemscan and save a logfile". en hang dit logje aan je volgende bericht.

NB. Ben je een gebruiker van Windows Vista dan moet je eerst rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Voorlopig zou de eigenaar het maar zo willen laten, indien wijzigt laat ik 't weten.

Thx voor de moeite allen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.