Ga naar inhoud

[OPGELOST] Himan Pro 3 en AVG

Aanbevolen berichten

Sinds vanmorgen problemen ik had Hitman Pro 3 gisteren pas gedownload.

dus ik denk ik verwijder hem en dan opnieuw.

Krijg melding van Trojan horse Generic_c.AOQD van zowel Hitman Pro als AVG kan deze Trojan ook niet verwijderen??

gisteren alles was oké wat is er aan de hand?

Kan Hitman Pro ook niet meer downloaden nu.

De Trojan zit notabene in C:\ etc......hitmanpro30(1)

Heeft nog iemand dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst. Klik op "Do a systemscan and save a logfile". en hang dit logje aan je volgende bericht.

NB. Ben je een gebruiker van Windows Vista dan moet je eerst rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet normaal volstaan.

Ruim dan even de resten van Hitman Pro 3 (en anderen) op met CCleaner.

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Opschonen'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Laat dan opnieuw AVG scannen om te zien of die nog melding maakt van Trojans ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds gister, was even aan het googlen, blijkt dus nog iemand het te hebben daarom heb ik nu maar even geregistreerd. Ik had hitmanpro 3 allang niet meer geinstaleerd, alleen het .exe bestand stond nog op me pc. Gister gaf AVG aan dat dit een trojan was en heb ik het dus verwijderd.

Maar vandaag heb ik nog 2x een trojan melding gekregen, die stonden in systemvolume information: Generic_c.AOQD

Allebei maar weer in de kluis gezet en verwijderd. Beetje vreemd dat dit ineens komt terwijl die .exe allang op me pc stond, misschien gewoon een false positive?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar vandaag heb ik nog 2x een trojan melding gekregen, die stonden in systemvolume information: Generic_c.AOQD

Allebei maar weer in de kluis gezet en verwijderd.

Indien ze te vinden waren in System Volume Information zijn dat herstelpunten van de voorbije dagen, die gewoon het (zogezegde) virus hebben opgeslagen dat je gewoon ook al had.
Beetje vreemd dat dit ineens komt terwijl die .exe allang op me pc stond, misschien gewoon een false positive?
Inderdaad wel heel toevallig dat dit plots opduikt ... en dan ook nog bij 3 verschillende PC-gebruikers. Kan je eens nakijken of je tijdens de voorbije dagen een update van AVG hebt binnengehaald ? Want AVG-free heeft vroeger al eens hetzelfde aan de hand gehad met Hitman Pro :s
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Gwenneke

Ik heb AVG vandaag pas weer geupdate nadat ik die melding kreeg. Ik dacht miss kan hij em dan wel vinden en verwijderen, maar nee :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.