Ga naar inhoud

[OPGELOST] aldus photostyler

Aanbevolen berichten

Gast Sjarlie
Geplaatst:

onlangs kocht ik een nieuwe computer met vista bussines als besturingssysteem. Sinds jaar en dag werk ik met het eenvoudig fotobewerkingsprogramme "aldus photostyler". Op de computer van mijn vrouw heb ik dat oude programma zonder problemen kunnen installeren op vista, en het werkt goed. Op mijn computer kan ik ook het programma zonder problemen installeren, alleen als ik het programma opstart krijg ik volgende melding " An error has occured in your application, if you choose ignore... daarna verschijn de volgende melding " PSTYLER caused a general protection fault in module KCMS_SYS.DLL at 0001:3245." Ik weet wel, het is een heel oud programma, maar ik werk er verschrikkelijk graag mee. kan mij iemand helpen om dit programma opnieuw op de been te helpen?

Gast Sjarlie
Geplaatst:

Die twee dingen heb ik al geprobeerd, geen oplossing! Als ik de file vervang, dan krijg ik de eerste keer dezelfde boodschap maar met "pstyler.exe" en daarna, bij een tweede poging om op te starten opnieuw KCMS_SYS.DLL. Ik krijg net zoals voordien telkens al het beginscherm van het programma, maar daar stopt het.

Gast Sjarlie
Geplaatst:

Nee, wij hebben niet dezelfde vista versie, bij mij gaat het om een vista business, mijn vrouw heeft de home premium versie. Zijn er misschien bepaalde beveiligingen in de business versie die moeten afgezet worden om oude (nog windows 95) programma's te kunnen runnen? Ik heb van windows defender al eens alle mogelijkheden opengezet, geen resultaat.

Geplaatst:

Het kan best zijn dat die verschillende vista versie de oorzaak is, maar ik zou niet weten waar je dan moet gaan zoeken om het op te lossen.

Een collega heeft hetzelfde voorgehad met zijn printer. Die werkte wel op een versie van vista maar niet op een andere. Ik weet niet hoe hij het heeft opgelost maar als ik hem zie zal ik het eens vragen.

Gast Sjarlie
Geplaatst:

in ieder geval al bedankt. Het probleem met de printer heb ik ook met één van de laptops van de kinderen. alle andere computers in het netwerk kunnen printen naar de printer op mijn computer, behalve één. Vraag me niet waarom, maar ik vind ook daar geen oplossing voor. misschien hebben andere mensen daar wel een oplossing voor, ik wacht nog af.

Geplaatst:

Kan je het programma starten in compatibiliteitsmodus?

dit kan je instellen als je met de rechtermuisknop kiest op het programma voor eigenschappen (zie figuur)

attachment.php?attachmentid=2060&stc=1&d=1242843907

Daar plaats je het voorbeeld op Windows 95

Misschien heb je het reeds geprobeerd, maar wou het even vragen.

post-2-1417703824,6574_thumb.jpg

Gast Sjarlie
Geplaatst:

Ook dit geeft hetzelfde resultaat, maar misschien kom ik zo op de goede weg. in ieder geval al bedankt, ik zoek nog wat verder in die richting

Gast Sjarlie
Geplaatst:

Karel, ik heb dus nog wat verder gezocht in de eigenschappen. Bioj beveiliging heb ik het een en het ander kunnen veranderen vooral bij machtigingen. En ja hoor... Aldus photostyler werkt weer.

Dus nog maar eens bedankt voor de tip

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.