Ga naar inhoud

Creative Audigy 2

jandep

Aanbevolen berichten

Hallo,

Heb zojuist op mijn pc de upgrade van windows xp home naar vista home premium gedaan.

Heb nu een probleem met het geluid. Alhoewel ik mijn luidsprekers configureer als zijnde 5.1 geluid en ze allemaal kan testen, wordt bvb. in Itunes of in WM player slechts de luidsprekers vooraan gebruikt. Kan iemand mij helpen ?confused.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum,

Ga naar start>instellingen>configuratiescherm

kies daar voor "geluid"

bij afspelen staat normaal luidsprekers

daar kun je dubbel op klikken.

dan zou je normaal alle aansluitingen moeten zien...

Als je geen 4 bolletjes ziet,dit even downloaden:

audigy driver let wel: 38 mb dus kan eindje duren tegen dat het gedownload is...

dit is de rechtstreekse link voor vista 32 bit ;)

voor de 64 bit versie,klik hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel normaal dat bij het afspelen van gewone muziek enkel de 2 voorenste boxen en de eventuele subwoofer werken.

Dat komt omdat 'gewone' muziek bijna altijd in stereo is opgenomen.

Bij de instellingen van je geluidskaart kan je er wel voor zorgen dat je dan ook hetzelfde geluid uit de achterste boxen krijgt, maar dan heb je wel geen surround voor die muziek.

Als je dan bv. een dvd is surround afspeelt dan zullen wel alle boxen werken.

Grtz Dreetn

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ dreetn: zelf heb ik ook een 5.1 setje van logitech, en bij m'n gewone (stereo) muziek spelen al m'n boxjes wel.

Het zou dus zeer vreemd zijn dat dat bij creative niet zo is?

:(

Omdat je dan de instellingen van je geluidskaart hebt aangepast.

Maar ik ben er 1000% zeker van de het komt door dat stereo geluid van die mp3's.

Veel mensen zijn met dit probleem al naar mij gekomen en telkens gaf ik hetzelfde (juiste) antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had inderdaad de laatste driver geïnstalleerd voor vista 32bit.

Als ik een dvd afspeel met media center dan werken alle luidsprekers (5.1 surround). Waar kan ik dat instellen dat bij gewone stereo muziek alle luidsprekers moeten spelen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.