Ga naar inhoud

geen internet verbinding meer op laptop

Aanbevolen berichten

beste mensen , ik heb een laptop van MSI en sinds gistere krijg ik geen draadloze internet verbinding meer =/

in mijn laptop steekt een ralink netwerk kaart voor normaal draadloze verbinding te maken. heb ook een usb ding dat me normaal met internet kan verbinden maar dat werkt ook niet =/

ik heb al geprobeerd om een internet kabel in de laptop te steken maar toen had ik nog altijd geen verbinding =s

dit begon allemaal toen mijn laptop vast hing , ik haalde de batterij er uit zodat ik hem opnieuw kon opzetten , en toen had ik geen internet verbinding meer ....

mijn modem is een sitecom maar denk niet dat het probleem bij de modem ligd aangezien al mijn andere computers wel nog internet hebben ( wel geen draadloos en het zijn wel geen laptops maar dat doet er ni toe wsl :P )

hopelijk kan iemand mij snel helpen want ik ben te einde raad

alvast bedankt :ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ik zou sowieso jouw router toch eens resetten.

Jouw laptop beschik toch toevallig niet over een knop aan de de voorkant (draadloos internet aanzetten / uitzetten) en/of een combinatie van twee toetsten FN+2?

Indien deze allemaal allemaal correct ingesteld zijn zijn je drivers up to date? Misschien moet je anders eens naar de website van de fabrikant gaan en de nieuwste drivers installeren?

Beschik je over Vista? Kan je dan eens rechtskliken onderaan je scherm op het icoontje van computer(scherms) en vervolgens herstellen aanklikken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ik zou sowieso jouw router toch eens resetten.

Jouw laptop beschik toch toevallig niet over een knop aan de de voorkant (draadloos internet aanzetten / uitzetten) en/of een combinatie van twee toetsten FN+2?

Indien deze allemaal allemaal correct ingesteld zijn zijn je drivers up to date? Misschien moet je anders eens naar de website van de fabrikant gaan en de nieuwste drivers installeren?

Beschik je over Vista? Kan je dan eens rechtskliken onderaan je scherm op het icoontje van computer(scherms) en vervolgens herstellen aanklikken?

heb mn router gereset , had nog altijd geen internet op laptop en andere pc's hebbe wel internet

mijn laptop heeft geen draaloos internet aanzet / uitzet knop voor zover ik weet , heb er toch nog noooit op geduwd

en mn laptop heeft altijd perfect internet gehad dus denk niet dat het aan de drivers liggen :s

mss iemand nog meer ideen ?

alvast bedankt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de instellingen ivm draadloos verkeer checken, misschien is hier ongewild aan gefoefeld?

check eens volgende punten:

- paswoord

- type beveiliging (WPA,WEP,...)

- MAC-adresbeveiliging

zo ver rijkt mijn pc kennis niet :D mss wat meer uitleg ?

maar in ieder geval mijn internet is niet beveiligd met een passwoord :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan raad ik je toch aan om de handleiding eens door te nemen, een vergissing is snel gebeurd.

heb de laptop 2de hands gekocht 1 jaar geleden , eb er geen handlijdingen van denk k :D maar zal is op internet zoeken

---------- Bericht toegevoegd om 12:20 ---------- Vorig bericht was om 12:18 ----------

Als je 192.168.2.1 of 192.168.1.1 of een andere router adres in typt in een computer dat wel verbinding heeft met het Internet kan je dan eens kijken bij wireless of deze aan staat en of deze beveiligd is?

ik had al 192.168.0.1 ingeduwt en dan krijg ik een inlog scherm maar weet de gebruikersnaam en wachtwoord niiet

maar als mn vriendin hier de eerste keer kwam had ze op haar laptop gewoon direct draadloos internet zonder iets moete in te geven , dus het is niet beveiligd maar ik weet de inlog gegevens niet

edit heb me ingelogd gekregen op mn modem en wireless internet is activated staat er .... het probleem ligd bij men laptop wsl en niet bij de modem

ik ga nu mijn wireless usb adapter nog is instaleren en kijken of het dan wel werkt ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad je echt aan om eens te kijken op het internet of je laptop geen extra aan/uit heeft voor internet contecties. Een één A twee jaar oude laptop heeft deze meestal wel.

Ik raad je tevens ook aan om op de website van de fabrikant van je router eens de stappen te volgen voor een draadloos internet op te zetten. Ik heb zo een vermoede dat net op de router het probleem zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel men wireless staat acitaved maar als ik een beetje naar onder ga staat dit er

ImageShack - Image Hosting :: testj.png

moet dat ook aan staan ? :D

mijn laptop is een msi vx600 waar vind ik nu de handeiding er van om te weten of ik met mijn laptop internet kan aan of uit zetten?

EDIT!!: ik heb fn + elk numer van 1 tot 9 ingedrukt

heb men usb wirelss adapter ge herinstaleert en hij vond verbinding , internet werkt terug , weet dus niet hoe ik het gedan heb maar t is me gelukt :D alvast bedankt allemaal en dit topic mag dus gesloten worden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.