Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

mijn vriend heeft een tweedehandslaptop gekocht, een hp, daar stond xp pro op en hij heeft er vista opgezet met een installatiedisc, maar probleem is nu dat die pc traag is en dat de er probleem is met de drivers, die zouden niet compatibel zijn, via apparaatbeheer heb ik geprobeerd van online te zoeken om het stuurprogramma bij te werken, maar dat lukt niet, hoe zouden we dat kunnen oplossen ? internet zelf werkt wel vlug, dingen openen via google gaat tamelijk vlug, maar dingen in configuratiescherm openen gaat traag, downloaden gaat ook ... ik dacht aan stuurprogramma verwijderen maar dan ? kan je er zomaar een ander stuurprogramma opzetten, ik zie in mijn pc dat ik een stuurprogramma heb van microsoft, of kan je dat niet zomaar op je pc zetten ?

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Misschien heeft HP geen drivers van Vista, en die van xp werken niet op Vista.

Je kan normaal gezien de drivers gewoon ergens downloaden, van de Hp site meestal.

Die drivers (of stuurprogramma's) van Microsoft zijn standaard drivers. Deze kunnen met heel wat apparaten automatisch overweg.

Drivers kan je verwijderen gewoon bij Configuratiescherm -> Programma's en Onderdelen verwijderen.

Daar zoek je de naam van de drivers....

Over wat voor laptop gaat het hier?

Geplaatst:
Misschien heeft HP geen drivers van Vista, en die van xp werken niet op Vista.

Je kan normaal gezien de drivers gewoon ergens downloaden, van de Hp site meestal.

Die drivers (of stuurprogramma's) van Microsoft zijn standaard drivers. Deze kunnen met heel wat apparaten automatisch overweg.

Drivers kan je verwijderen gewoon bij Configuratiescherm -> Programma's en Onderdelen verwijderen.

Daar zoek je de naam van de drivers....

Over wat voor laptop gaat het hier?

compaq nc6000 en wat moet ik doen ? eerst nieuwe drivers erop zetten of eerst oude eraf smijten, en als ik drivers er eerst afsmijt, gaat dat dan nog werken , bedoel opstarten enzo ?

Geplaatst:

Je moet inderdaad eerst de drivers eraf gooien en daarna opnieuw installeren!

De drivers moet je hier downloaden, maar ik zie geen Vista versie.

OF ik kijk erover dat kan natuurlijk ook.

Geplaatst:

nee, ik vond er ook gene, kan dat kwaad om drivers van xp pro te zetten op vista ? of zit er geen andere mogelijkheid op om xp pro op die laptop te zetten ? heb wel geen installatiedisc van xp pro, wel productsleutel, kan ik dat dan gewoon ergens downloaden ? en dan vb op usb stick zetten ?

Geplaatst:

Er zijn geen drivers van deze laptop voor Vista gemaakt. Een Cd van XP downloaden mag ook niet, ook al gebruik je uw eigen sleutel. Misschien is rondvragen bij buren/familie??

Geplaatst:
Er zijn geen drivers van deze laptop voor Vista gemaakt. Een Cd van XP downloaden mag ook niet, ook al gebruik je uw eigen sleutel. Misschien is rondvragen bij buren/familie??

oké dan, maar kan het kwaad om drivers van xp te zetten op laptop die draait op vista ? of moet de ganse laptop terug naar xp ?

Geplaatst:

Ik ben op het forum van HP tegengekomen dat je ook kan proberen om de drivers de XP-compatibiliteit te geven. Maar of dit echt werkt weet ik toch niet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.