Ga naar inhoud

Vervangen harde schijf laptop Medion

Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden is onze laptop van Medion stuk gegaan, telkens de harde schijf in gebruik was hoorden we een "geklik". Na herhaalde pogingen om de harde schijf te herformatteren hebben we moeten vaststellen dat dit niet meer mogelijk was, de setup werd telkens beëindigd bij poging tot formatteren.

Vandaag ben ik tot de conclusie gekomen dat de harde schijf net achter de batterij zit en er zo uit kan worden genomen.

De vraag is nu: waar moet ik speciaal op letten bij het aankopen van een nieuwe harde schijf? Hebben jullie meer informatie over de grootte (afmetingen bedoel ik dan) van de harde schijf? Connectoren?

Dit stond op de sticker van de harde schijf die ik eruit heb gehaald:

Hitachi Travelstar, 4200 RPM, 5V 1.0A DC, 60 Gb, ATA/IDE

Graag jullie advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je op moet letten bij de aanschaf van een hardeschijf is welke aansluiting je hebt.

Jou model heeft een IDE (ookwel ATA genoemd) aansluiting.

Qua grootte is het vrij standaard, je moet gewoon een 2.5" schijf hebben.

En GEEN 3.5" want die zitten in desktop pc's.

Je kan bijvoorbeeld deze nemen, en hier staat hoe je een hd moet vervangen.

Niet veel aan eigenlijk!

Heb je nog garantie op die laptop? Want die tikjes uit de laptop zijn heel slecht.

Als je dat nog eens hoort weet je dat je hardeschijf kapot is.

Ratelen doet een schijf altijd maar zo [ame=http://www.youtube.com/watch?v=_Faq8tetLRM&feature=related]YouTube - The Click Of Death[/ame] is slecht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.