Ga naar inhoud

Traag opstarten Windows XP

Gast swinne10

Aanbevolen berichten

Gast swinne10

Sinds enkele weken duurt het verschrikkelijk lang voor mijn pc is opgestart. Ik spreek hier over een tijdsduur van 4 a 5 minuten voor ik daad werkelijk kan werken op mijn pc. Ook merk ik dat mijn harde schijf veel meer rattelt dan dan vroeger. Heb reed alles opgekuist en gedefragmenteerd, maar dit maakt weinig of geen verschil.

Het enige programma dat erbij gekomen is is een update van mijn virusscanner "trend micro internet security 2007"

Alvast bedankt voor de reactie's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast swinne10

Dit heb ik reeds bekeken. Daar staan een 20 tal programma's in, sommige kan ik herkennen zoals Tomtomhome en Nerocheck maar ook een heel deel ongekende items zoals PRONOMGR, SGTRAY, CFTMON, QTTASK CTCMSGoU ... en hier is mijn angst om iets weg te vinken toch wel groter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast swinne10

Toch mijn stoute schoenen aangetrokken en een heel deel items uitgezet.

Start dan wel snel op. Antivirus programma werkte wel niet meer. De items waar trend micro in voorkwam terug aangevinkt en toen had ik het probleem van heel traag opstarten terug. Dus denk ik dat mijn antivirus programma de boel vertraagt. Kan dit verholpen worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast swinne10

Nee, het is geen gratis versie.

Wel betalend gedownload.

Was een upgrade van pc cilin14 naar pc cilin 2007.

Mvg,

Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik zelf ook trend micro en het duurt aardig lang met opstarten. Maar maximaal 30 seconden extra bij mij, dus 4-5 minuten is wel raar.

Trend Micro is gewoon een prima antivirus en zou ik er ook niet afgooien, die update was een belangrijke voor uw firewall, daarom duurt alles dus wat langer. Maar geen 4-5 minuten.

Wat is de capaciteit van uw RAM geheugen, dus die stickjes die op uw moederbord zitten?

Omdat ik eerst 1 gigabite had, maar dat te weinig was, dus duurde alles ook mega lang. Met wel Vista als OS, geen xp dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.