Ga naar inhoud

[OPGELOST] Rootkit

Aanbevolen berichten

Is iemand op de hoogte of "Norton 360 Premier Edition" ook scant en/of beschermt tegen rootkits ? Blijkbaar is dit een hardnekkige spyware die ook het berucht "blue screen" veroorzaakt. En ik krijg hier de laatste tijd veel "blauwe schermen" op mijn pc (Windows XP home ed.) terwijl ik niks nieuws heb geïnstalleerd... strange. Iemand interessante info ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dat logje van HiJackThis hoef je niet zo lang te wachten. Dat kan je nu al maken om eventueel de rootkit vóór te zijn :-)

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst. Klik op "Do a systemscan and save a logfile". en hang dit logje aan je volgende bericht.

NB. Ben je een gebruiker van Windows Vista dan moet je eerst rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil die HiJackThis wel installeren, maar ben bang dat ik niet ICT-minded genoeg ben om te weten wat ik wel en wat ik niet mag/moet verwijderen. Blijkbaar maar HiJackThis geen onderscheid tussen goed en slecht of te verwijderen of zeker niet te verwijderen items, enne... daar ben ik bang voor zie. Kzie mij al precies het verkeerde verwijderen... :-~

Link naar reactie
Delen op andere sites

HiJackThis maakt enkel een logje en verwijdert zelf niets. Daar moeten - na het bekijken van het logje - instructies voor gegeven worden. En daarbij wil ik je helpen. Bedoeling is dus dat je gewoon het logje maakt, in je volgend bericht hangt ... en dan volgen de instructies !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele dagen terug (zaterdag) kreeg ik 2x na elkaar het beroemde blauwe scherm met als stopcodes respectievelijk:

1e keer: 0X000000BE (0XB2A51204, 0X14285121, 0XB123B958, 0X0000000B) en

2e keer: 0X0000000A (0X0A060001, 0X0000001C, 0X00000000, 0X804E1637)

Voilà, dat zijn ze dus. Ondertussen hebben we dinsdagavond en (ik hou mijn hart vast) ik heb het blauwe scherm niet meer gezien, maar voor hoelang...!? Hooopelijk héél lang. Iemand die iets weet i.v.m. die stopcodes ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.