Ga naar inhoud

Goede software voor recovery

Elsvvl

Aanbevolen berichten

Help mijn externe hdd wordt niet meer door windows gelezen. In 'deze computer' wordt wel nog de letter aangegeven, maar bij het dubbelklikken krijg ik de vraag om te formatteren. Neen, dus... Ik heb ondertussen al een paar andere pc's en besturingssystemen geprobeerd, maar dat helpt niet.

Ik heb wel een backup van eind maart, maar ik heb de laatste tijd veel gewerkt op de hdd (persoonlijke documenten) zodat verlies toch hard aankomt. Ik ben op zoek naar software die de gegevens vooralsnog kan lezen en kopiëren naar een andere hdd.

Ik heb al een paar freeware uitgeprobeerd, maar dat gaat telkens om het recoveren van gedelete files, niet van gecrashte schijven. Dan maar shareware (o.a. Stellar Phoenix) uitgeprobeerd. De schijf wordt herkend, gecontroleerd op fouten (geen), maar vooraleer ik die vrij dure shareware aanschaf wil ik weten of het werkt voor mij.

Is er iemand met ervaring die software kent (bij voorkeur freeware) die mijn gegevens kan recoveren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gavangils

Het terughalen van de gegevens op je HD kan je misschien met het programma "Getdataback" van Runtime

Je hebt voor FAT32 en voor NTFS een programma.

Je hebt een ander HD nodig om de gevonden inhoud van de huidige schijf op te slaan.

Succes

afz: Gerard van Gils

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip, Gerard. Het werkt zeer goed (getest op een oude hdd), maar er wordt aangeraden om vooraf een image te maken om de gecrashte schijf niet te veel te belasten. Ik heb dat geprobeerd met acronis true image maar de hdd wordt niet herkend. Zou er software bestaan die een harde schijf kopieert ongeacht of die door windows herkend wordt of niet?

---------- Bericht toegevoegd om 16:28 ---------- Vorig bericht was om 16:27 ----------

Dag DJ_ke. Het programma werkt uitstekend én freeware. Eén probleem: bij elke fout op de hdd wordt gevraagd voor ignore, delete of retry. Na een honderdtal keer valt dat tegen. Ik heb gezocht of er een optie is om dat uit te schakelen, maar niet gevonden. Zou jij weten of dat er is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Recuva ziet er inderdaad een goed programma uit. Van de makers van CCleaners, altijd een goede referentie. Helaas kan ik er weinig mee doen omdat windows de drive niet herkend. Ik ben nu bezig met een image te maken via getdataback van runtime. Hopelijk werkt het.

---------- Post added at 12:18 ---------- Previous post was at 12:16 ----------

Bedankt voor de tip. Ik zal het zeker proberen. Het probleem is dat windows de drive geen letter geeft en dan houdt het op. Ik ben nu bezig met een image te nemen, hopelijk lukt het dan beter. Misschien lukt Recover my files wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.