Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op de bon waar ik ze vaak koop staan dingen dat je ze niet kan terug ruilen tenzei er sprake is van beschadiging van wat je koopt.

Dat was laatste keer dat ik iets persoonlijk kocht tenminste zo, over internet wist ik niet dat je terug kon sturen.

Bedankt voor de tip.

Geplaatst:
als je een game koopt die het niet waard is kan je die normaal gezien terug brengen en omruilen.

hier in nederland telt dat ook voor veel andere dingen!

zeker als je online bestelt, dan heb telt "wet koop op afstand" en mag je een product binnen 7 dagen terugsturen als je het niet zint (en het volledige aankoopbedrag terug krijgen)

en ook hierbij.. geen flauw idee hoe dat in belgie werkt..

De 7-dagen regeling geldt in België ook bij verkoop op afstand.

Games omruilen nadat je ze in de winkel zelf hebt gekocht gaat moeilijker tegenwoordig. Ze geven duidelijk aan dat je eerst moet kijken naar de systeemvereisten en geopende verpakkingen nemen ze niet meer terug.

Jürgen

Geplaatst:

In de Gamemania nemen ze soms wel terug.

Wel voor iets minder dan de echte prijs.

De wet van België is strenger dan die van Nederland.

Ik dacht altijd dat in Nederland het volgende gold;

Het downloaden van muziek en films etc mag wel, maar games waar een licentie voor nodig is mag niet!

Je mag dus geen licentie ontwijken of kraken, een no-DVD crack bij een aangekocht spel mag eigenlijk ook niet.

Je mag wel NIKS uploaden dat is sowieso strafbaar.

Op downloaden gaan ze je niet pakken dan zou 3/4 van Belgie en Nederland in de gevangenis zitten. Wie heeft er nu geen illegale dingen op zijn pc staan?

Zeker bij de jongeren zal het hoog zijn!

7-dagen regel is verplicht in belgië (dacht ik)

Geplaatst:
In de Gamemania nemen ze soms wel terug.

Op downloaden gaan ze je niet pakken dan zou 3/4 van Belgie en Nederland in de gevangenis zitten. Wie heeft er nu geen illegale dingen op zijn pc staan?

Zeker bij de jongeren zal het hoog zijn!

Zeker bij de jongeren is dit zeer hoog.Ben zelf 14 en al mijn kameraden en ik zelf ook downloaden.om eerlijk te zijn de spellen die ik speel die online zijn die koop ik en de spellen die ofline zijn die download ik.en enigste spel is meestal 1 van need for speed of crysis.maar je ziet genoeg mensen die denken er niet eens aan om te kopen.die willen eerst kijken naar een privetserver omdat dit gratis is.Voorbeeld daar van is WoW (world of warcraft) Ik vind zelf ook downloaden mag zolang je niet andere licencies gebruikt.en natuurlijk zolang je het niet door verkoopt/geeft.over licencie's gesproken ik vind ook dat als je toesteming krijgt van een kameraad om zijn licencie te gebruiken dat je het niet iligaal hebt.maar dat is naar mijn mening en niet na de wet zijn.

Geplaatst:

Ik ben 15 en ik download ook wat af hoor, iedereen in mijn klas eigenlijk :D

Ja als je vriend je een spel leent heb jij er niet voor betaald, dus verdienen de developpers er niks aan. Die mensen hebben natuurlijk er wel voor gewerkt en moeten ook geld verdienen.

Je op een site licensies van games kopen, voor weinig geld omdat er geen CD enzo bij zit.

Dit is wel legaal, maar als je dan die game van ergens op het internet plukt en dan je code licensie gebruikt weet ik eigenlijk niet of het nog legaal is.

Het is een grijs gebied, dusja:-)

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.