Ga naar inhoud

[OPGELOST] System Security virus verwijderen

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Sinds vorige week hebben wij het programma (virus dus) 'System Security check' op onze pc zitten. Het gevolg is dat we nu niks meer kunnen openen behalve internet explorer. Ik weet dat dit onderwerp vaker voorkomt op het forum maar wil toch vragen of iemand kan helpen om dit virus te verwijderen.

Ik begreep namelijk dat ik een Hijack file kan maken of iets dergelijks?

Graag hoor ik van iemand die mij kan helpen.

Alvast bedankt.

Gr. Mariska

Mariska,

Misschien een lange uitleg, wel eenvoudig uit te voeren.

Doe het volgende:

1.Download (gratis) SpyHunter op een stick met een andere pc die niet besmet is. SpyHunter-Euro gratis downloaden

Download eveneens één of andere gratis virusscanner op het net (ik gebruikte daarvoor Atvas, achteraf blijkbaar een goeie betrouwe en eenvoudige scanner die niet veel plaats inneemt) op een stick. http://www.avast.nl/avast_antivirus_producten/avast_antivirus_Pro_Family_Pack

2. Plaats de stick in je besmette pc en sleep het programma SpyHunter op je bureaublad.

3. Ga naar START >> Zoeken (kan je nog altijd!) en zoek naar: security

Je komt heel wat security tegen, maar je haalt de dader er zo uit.

4. Gevonden? Verander de naam naar om het even wat (zelf was ik zo boos dat ik deze gewoon "klootzak" als naam heb meegegeven.

5. Sluit je pc af en herstart. Van zodra je kunt vink je "SpyHunter" op je bureaublad aan en stelt het in werking. (De klootzak is de tel kwijt door zijn nieuwe naam)

6. Intussen zal SpyHunter je pc scannen en alle rommel eraf halen (te zeggen bijhouden, want als je uiteindelijk wilt verwijderen blijkt het programma toch niet gratis zoals aangegeven op de download site. Ja tot je ze van doen hebt is het gratis. ;o)

Tijdens het scannen van S.H. zal de klootzak zich verweren als een duivel in een wijwatervat. Klik steeds alles weg tot einde scan.

7. plaats eveneens de gratis virusscanner op je bureaublad en installeer deze. Laat deze scannen terwijl de vorige scanner de virussen blijft vast houden. Met deze scanner kan je dan wel gratis verwijderen, alhoewel je je nadien moet registreren om het jaar. Blijft wel allemaal gratis.

8. Nu je rommel eraf is kan je gaan kuisen op het gemak, alles werkt intussen weer.

Gooi om te beginnen de "klootzak" en alles wat er bijhoort (beetje zoeken)

naar de prullenbak.

9. Laat de rest over aan Ccleaner, alweer een gratis prog. te donwloaden op: CCleaner - Update

10. Succes en wees op je goed voor verdachte sites, mails en pps.

Nog vermelden dat ikzelf met XP werk. Misschien is het voor gebruikers van Windows 2000 of Vista een andere kwestie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.