Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Om in Vista automatische herstelpunten aan te maken doe je als volgt:

->open configuratiescherm

->open systeem

->open systeembeveiliging

->in het tabblad systeemeigenschappen vink je systeemschijf (bij mij C:\) aan

druk op toepassen

als je onmiddellijk een herstelpunt wil aanmaken druk je op 'aanmaken'

Normaal zal je systeem nu regelmatig of bij elke verandering een herstelpunt aanmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar, maar laten wij eerst eens controleren of je wel al dan niet herstelpunten hebt opgeslagen:

->open configuratiescherm

->open systeem

->open systeembeveiliging

In het tabblad systeemeigenschappen staat een knop 'systeemherstel';

Druk hier op. Nu verschijnt er een tabblad 'systeembestanden en systeeminstellingen herstellen'.

Druk op 'volgende' en op het volgende tabblad staat een lijst (of zou moeten staan) met herstelpunten waaruit je kan kiezen.

Laat eens weten of er wel degelijk een lijst met herstelpunten is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe lang je die laptop met Vista al hebt maar er zouden veel meer herstelpunten moeten zijn.

Vista gebruikt voor herstelpunten evenwel maar 15 % van de grootte van de harde schijf met een minimum van 300 MB.

Hoe groot is je harde schijf en hoeveel ruimte ervan is nog vrij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

D'er is duidelijk genoeg ruimte voor herstelpunten.

Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik het eigenlijk ook niet meer weet.

We kunnen proberen een registerverandering teweeg te brengen waardoor een automatisch herstelpunt wordt aangemaakt om dan te kontroleren of er inderdaad een herstelpunt is aangemaakt.

Ik stel voor om de registercleaner CCleaner - Home te installeren.

Gebruik deze tool ook maar eens. Het is éénvoudig en zeer efficiënt.

Eénmaal geïnstalleerd en gebruikt kontroleer je zoals in mijn tweede post of er een herstelpunt is aangemaakt. Normaal moet dat gebeuren. Indien ja, start de PC terug op en kontroleer of het herstelpunt er nog is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jouw probleem gegoogled en nergens een sluitende oplossing gevonden.

Er zijn nog twee mogelijkheden die het opslaan van herstelpunten beletten, namelijk een permanent draaiend 'cleaningprogramma' of malware.

Malware heeft namelijk geen baat bij 'gezonde' herstelpunten.

Voor het nazicht op malware verwijs ik je door naar moderator KAPE.

Voer even hetvolgende uit:

'Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst. Klik op "Do a systemscan and save a logfile". en hang dit logje aan je volgende bericht.

NB. Ben je een gebruiker van Windows Vista dan moet je eerst rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".'

Moderator KAPE zal je logje nazien op malware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.