Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wanneer ik mijn nieuwe PC, HP PAVILION wil opstarten met extrene schijf, weigert de PC op te starten. Schakel ik de externe schijf uit geen enkel probleem bij het opstarten. Wie kan helpen ?

Geplaatst:

het is misschien mogelijk dat in je bios staat ingesteld om van externe aparaten te booten en dan pas vanaf je interne hardeschijf, om dit op te lossen kan je het volgende proberen.

u start de computer opnieuw op, en drukt op del (of f2, verschilt per moederboard) om in uw bios te komen.

ga dan naar advanced optiones (2e van links) en verander daar de bootvolgorde als deze niet goed staat ingesteld.

als eerste moet harde schijf

als 2e een cd rom station

en 3e kan in princiepe leegblijven (geen floppy dit kost extra tijd)

als alles gewoon goed staat in uw bootvolgorde laat het dan ook even weten dan kijken we verder.

groeten

yannick

Geplaatst:

Dat staat inderdaad allemaal goed, maar geen baat, de PC wil niet opstarten ams de harde schijf aanstaat. Bedankt om te willen antwoorden !!!

Geplaatst:

ga eens naar deze computereigenschappen en dan naar hardware

daar kies je voor hardware, en bij schijven moet je externe hd er ergens tussen staan

dubbelklik daarop

Geplaatst:

ook nog een vraagje tussendoor: is uw externe harde schijf aangesloten via usb?

zo ja, het komt vaak voor dat de pc niet opstart als er een usb apparaat is aangesloten. Ik raad u aan het usb appaart slechts aan te zetten wanneer u aangemeld bent in windows.

karel

Geplaatst:

200606251502241ri.png

normaal moet je zoiets zien, staat je harde schijf als fat32 of ntfs?

Had je vraag even verkeerd begrepen, dacht dat je windows wou starten die geïnstalleerd was op je externe harde schijf...

Excuses hiervoor (mensen is misselijk)

@karel: zou voorstellen om in bios te zetten dat hij enkel mag booten van z'n first hard disk?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.