Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

geen probl, soms leg ik inderdaad niet alles volledig uit ;)

dit komt van windowscorner.com

Hoewel de kans op gegevensverlies of beschadiging van gegevens tijdens de conversie minimaal is, wordt u aangeraden eerst een reservekopie van uw gegevens op het desbetreffende volume te maken.

Ga als volgt te werk om een bestaand FAT-volume of FAT32-volume naar NTFS te converteren: 1. Klik op Start, wijs achtereenvolgens Alle programma's en Bureau-accessoires aan en klik op Opdrachtprompt.

2. Typ het volgende bij de opdrachtprompt, waarbij stationsletter het station is dat u wilt converteren:

convert stationsletter: /fs:ntfs

Typ de volgende opdracht als u bijvoorbeeld station E wilt converteren naar NTFS:

convert e: /fs:ntfs

Opmerking Als het besturingssysteem zich op het station bevindt dat u wilt converteren, wordt u gevraagd de taak te plannen wanneer u de computer opnieuw opstart, omdat de conversie niet kan worden voltooid terwijl het besturingssysteem actief is. Klik op Ja wanneer daarom wordt gevraagd.

3. Als het volgende bericht bij de opdrachtprompt wordt weergegeven, typt u de volumenaam van het desbetreffende station en drukt u op ENTER:

Het type bestandssysteem is FAT.

Geef de huidige volumenaam op voor station stationsletter.

4. Als de conversie naar NTFS is voltooid, wordt het volgende foutbericht weergegeven bij de opdrachtprompt:

Conversie voltooid

5. Sluit de opdrachtprompt af.

nog even dit erbij:

Probleemoplossing

• Wanneer u een volume probeert te converteren naar NTFS, wordt het volgende foutbericht bij de opdrachtprompt weergegeven:

Het conversieprogramma kan niet exclusief toegang krijgen tot station stationsletter en kan dus niet met de conversie beginnen. Wilt u dat de conversie plaatsvindt wanneer het systeem opnieuw wordt gestart <(J/N)?>

Dit probleem doet zich voor als het volume dat u wilt converteren in gebruik is, bijvoorbeeld omdat daarop Windows XP wordt uitgevoerd.

U kunt dit probleem oplossen door J te typen bij de opdrachtprompt. Het volume of station wordt geconverteerd naar NTFS zodra u de computer een volgende keer start.

• Wanneer u een volume probeert te converteren naar NTFS, wordt het volgende foutbericht bij de opdrachtprompt weergegeven:

Convert kan niet worden uitgevoerd omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. Convert kan wel worden uitgevoerd als dit volume eerst wordt ontkoppeld. ALLE GEOPENDE INGANGEN NAAR DIT VOLUME WORDEN IN DAT GEVAL ONGELDIG. Wilt u een ontkoppeling van dit volume forceren? <(J/N)>

Dit probleem doet zich voor als het volume dat u wilt converteren, bestanden bevat die in gebruik zijn. Dit kunnen ook bestanden zijn die worden gebruikt door andere gebruikers op het netwerk.

U kunt dit probleem op een van de volgende manieren oplossen: • Sluit alle programma's die gebruikmaken van de bestanden op het station en typ vervolgens j bij de opdrachtprompt om het station naar NTFS te converteren.

.

• Het volgende foutbericht wordt weergegeven:

Het conversieprogramma kan niet exclusief toegang krijgen tot station stationsletter en kan dus niet met de conversie beginnen. Wilt u dat de conversie plaatsvindt wanneer het systeem opnieuw wordt gestart <(J/N)?>

Typ J bij de opdrachtprompt. Het volume of station wordt geconverteerd naar NTFS zodra u de computer een volgende keer start.

LET OP: Wilt u om welke reden dan ook terug naar FAT32 en Windows '98(SE) dan dient u de partitie eerst met Windows XP te formatteren in FAT32. Het formatteerprogramma dat bij Windows '98 hoort herkent geen NTFS partitie en zal deze dus overslaan of niet kunnen formatteren.

Geplaatst:

Tja, bij het intypen van de opdrcaht, krijg ik als melding:

Toegang geweigerd omdat u niet gemachtigd bent.

U dient dit hulpprogramma met de nodige bevoegdheden uit te voeren

Geplaatst:

Je gaat het niet geloven, maar het werkt !!!!

Met uw laatste tip, wilde de PC nog niet opstarten, maar.... als ik de externe schijf gewoon afzette, startte de PC gewoon verder op, voordien niet, ik moest telkens de PC afzetten, extrene schijf afzetten en opnieuw opstarten.

Met een tip van HP zelf, zoals hierna:

- Sluit de harde schijf aan;

- Start de pc op;

- Druk verschillende malen op F10 om de bios op te starten;

- Ga naar het menu boot in de bios;

- Ga naar de optie Boot device priority;

- Ga naar de optie Hard drive group boot priority;

- Zorg dat de externe harde schijf hier niet staat geselecteerd als de belangrijkste harde schijf;

- Druk op F10 om de veranderingen op te slaan en de pc opnieuw op te starten.

lukt het nu wel allemaal, dus ja, de PC start nu op met de externe schijf aan !!!!

Ik weet niet hoe ik u kan bedanken, ge zijt nen enhel, nen schat, nen heel brave mens, die héél véél geduld heeft met PC mislukkelingen zoals ik !!!!

Nog eens, hartelijk dank voor ALLES !!!!:P:p:p:thx:

Geplaatst:

fijn dat we u hebben kunnen helpen :D

het duurde even maar het resultaat is goed :D

als er verder nog vragen zijn om wat dan ook dan horen we dat graag zodat we u verder kunnen helpen.

groeten

yannick

-ik had het topic al gesloten bert-

en bedankje doen we het inderdaad voor :D

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.