Ga naar inhoud

Samenvoegen Words/Excel

Aanbevolen berichten

Mijn dochter mailde terug:

Het eerste probleem los je zo op:

Bij het tabblad start kies je in het keuzemenu onder het pictogram van plakken voor de optie "plakken speciaal". Dan maak je het bolletje voor "koppeling plakken" zwart. Je kiest voor de optie "Microsoft Office Excel werkblad-object". Nu zal niet enkel de opmaak van Excel exact overgenomen worden, maar worden de wijzigingen die je in Excel aanbrengt ook automatisch doorgevoerd in Word.

Voor het tweede probleem moet je gebruik maken van de optie "afdruk samenvoegen" die je in het menu "verzendlijsten" kan vinden. Gezien dit een heleboel uitleg vraagt, lijkt het me beter dat ze de zoekterm "afdruk samenvoegen" in de helpfunctie van Word intypt. In het kort is dit het principe: Je maakt een tabel in Word aan met alle adresgegevens van de contactpersonen die een brief horen te ontvangen en het bedrag dat ze moeten betalen/ontvangen (ik stel voor dat deze tabel de volgende kolommen bevat: naam, straat, huisnummer, postcode, gemeente en bedrag). Deze gegevens worden dan als aparte velden bij het afdruk samenvoegen in het document ingevoegd

Hopend dat het helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...

1. Excel blad kopieren.

2. Word openen

3. Op tabblad start klik op plakken (pijltje naar beneden) – hyperlink plakken.

4. Geef een naam en sla op en sluit.

5. Open nieuw document

6. Tabblad verzendlijsten

7. Afdruk samenvoegen starten kies voor stapsgewijze wizard

8. Bij adressen selecteren, bladeren kiezen voor het zojuist aangemaakte bestand.

De rest spreekt voor zich

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Excel blad kopieren.

2. Word openen

3. Op tabblad start klik op plakken (pijltje naar beneden) – hyperlink plakken.

4. Geef een naam en sla op en sluit.

5. Open nieuw document

6. Tabblad verzendlijsten

7. Afdruk samenvoegen starten kies voor stapsgewijze wizard

8. Bij adressen selecteren, bladeren kiezen voor het zojuist aangemaakte bestand.

De rest spreekt voor zich

@ Johan;

Ik begrijp jouw stap om het Excelblad te kopiëren ("converteren") naar een Word-bestand niet. Waarom selecteer je niet gewoon het Excelbestand wanneer je een samenvoegbestand wilt maken (jouw "stap 8")??

Misschien nog een extra toevoeging voor als men datums etc wil samenvoegen: Vaak komt de datum niet goed te staan in het Word bestand; Klik dan met de rechtermuisknop op het item en selecteer andere weergave en maak er dan het volgende van: {MERGEFIELD datum \@ "dd-MM-yyyy"} (hier zijn weer tal van varianten op).

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.