Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wil mijn schijf indelen met Paragon Partition Manager 9.0 maar ben niet bekent met dit progje daar ik eigenlijk PartitionMagic gebruik maar deze wertkt niet op Vista (64-bit) en dan heb ik het over versie 8. Nu is de vraag kan iemand mij vertellen of ik bij punt 1 nog iets moet aanvinken en bij punt twee heb ik de keuze uit; none, normal en extreme. Zal ik er nog bij vermelden dat hier mijn besturingssysteem op staat geinstalleerd namelijk Vista Home Premium en op de dan vrij gekomen ruimte komt eventueel XP 32-bit voor het geval ik problemen moet hebben met sommige progjes die ik nodig heb. Zie afbeelding;

1244358332-40.jpg

dus voor alle duidelijkheid moet bij 1nog iets aanvinken en bij 2 kiezen tussen; none, normaal of extreme

Geplaatst:

Wat wou je eigenlijk doen?

Wou je bijvoorbeeld c: schijf verkleinen?

Je kan niet zomaar in wilde weg iets verkleinen.

Ik hoop dat je verstandig genoeg ben om eerst een back-up te maken.

Geplaatst:

tuurlijk weet ik dat ik niet zomaar kan verkleinen maar pc is nieuw en staat nog niet veel op daarom dat ik het nu nog probeer te doen, heb altijd gewerkt met partition magic maar versie 8 werkt niet op Vista en daarom dit progje maar blijkt niet te werken met 64-bit;

1244382884-230.jpg

Geplaatst:

Die zegt dat je uw recovery cd in de dvd-rom moet steken.

Is het de bedoeling om alle partities te herschikken?

Dan kan je beter onder Dos met Partion magic doen.

Alle partitie verwijderen behalve C of eventueel C ook verwijderen.

En opnieuw partities maken.

Geplaatst:
Die zegt dat je uw recovery cd in de dvd-rom moet steken.

Is het de bedoeling om alle partities te herschikken?

Dan kan je beter onder Dos met Partion magic doen.

Alle partitie verwijderen behalve C of eventueel C ook verwijderen.

En opnieuw partities maken.

mijn bedoeling is om de partitie 500 GB waar het besturingssysteem staat te splitsen in 2x250 (ongeveer) GB. Iemand die bekend is met Gparted want ik heb het al gebruikt bij de 32-bit versies maar weet niet of het werkt onder 64-bit???

Geplaatst:

Vergroten of verkleinen moet je buiten windows doen.

Dat is ook veel veiliger.

Als ik de screen bekijkt van Gparted dan lijkt die heel veel op Partion Magic.

Gparted kan je als Live cd downloaden.

Dan start je de computer en Gparted zal dan opstarten tenminste als je cdrom als eerst hebt gezet in linux.

Volgens informatie die ik kon vinden kan NFTS aan maar nergens kon ik vinden dat het 32 bits of 64 bits aan kan.

Volgens mij moet dat kunnen.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.