Ga naar inhoud

[OPGELOST] hjt's wat zijn ze wat doen ze

Aanbevolen berichten

ik lees veel over hjt's ik heb nu ook speedfan en everest geinstaleerd weet niet of het daar iets bij te maken heeft

maar wat zijn hjt's . hoe te vinden. en hoe de slechte te herkennen

en heeft de virusscanner daar iets mee te maken vin hij de slechte of moet je via hjt's virusen verwijderen

ik kan er niet goed aan uit zo als je kan zien :-s ik hoop dat er iemand mij dit wil uitleggen als het niet te veel werk is :-s

mvg ikke

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

hjt staat kortweg voor hijackthis

hijackthis is een kluen programmatje wat lopende processen scant.

hier word dan een logfile van uitgespogen en die kan door een expert geanalyseerd worden. (bij ons is dat de moderator Kape).

hij kan aan veel waardes zien of deze goed of kwaadaardig zijn (vergt veel oefenen en na verloop van tijd herken je ze gewoon)

speedfan en everest hebben hier niets mee te maken, deze programma's zijn voor het uitlezen van de sensoren van de pc en zijn dus hardware mati bezig (en hjt softwarematig)

via hjt verwijder je dus handmatig waardes, en dus de virusen.

echter altijd opletten en niet zomaar iets aanklikken, hjt laat namelijk ook goede waardes zien, en als je die verwijdert kan het nog wel eens gebeuren dat je windows het niet meer zo fijn doet.

ik hoop dat ik het een beetje goed verwoord heb zo... (correct me if i'm wrong Kape)

hoop dat het ook voor jou wat duidelijker is Axel :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

haaa kijk is aan dat is wel leuk om te weten ik denk dat ik dan da programma ga downloaden en een logje maken mijn pc is nieuw maar vertoont soms ook wel gebreken en dan kan ik mee kijken of ik een goede norton antivirus heb

kan ik dit leren om ze te herkennen en op te lossen ?

maar als je een code zie met daar voor r2 of o2 kan je dan zeggen ha dat is voor een bv steurprogramma of dat is voor mijn iets voor mijn cd lezer ?

soms kan ik dus echt wel veel vragen stellen ik wordt daar ook ooit is zot van :-p

Link naar reactie
Delen op andere sites

een uitgebreidere handleiding dan deze hier kan je niet vinden haha

Hijackthis.nl

foute en goede dingen leer je herkennen, gewoon goed meekijken bij de logs die opgelost worden door kape (ga niet zelf dingen proberen zeker niet voor andere mensen omdat je echt schade kan doen als je iets niet zeker weet)

er zijn ook genoeg websites waar een heleboel processen op staan.

bijvoorbeeld deze en deze (die laatste gebruik ik zelf wel eens en is best ok)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel ik denk dat ik nu wel geen vragen meer kan verzinnen ik vin ze nu wel om dat handleiding

en ik volg zeker mee met de logs die worden opgelost hier een ding weet ik al als er no name voorstaad of no file achterstaad dat da al niet goed is :-p

wel voor mij is dit als opgelost moet ik het zelf doen of doe jij het? :-)

wel heel hartelijk bedankt voor uw tijd en info

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een lijntje ziet met no name en no file kan je hem inderdaad zo verwijderen :-)

(iemand sla me als dit niet zo is)

je kan hem zelf afsluiten :-)

druk rechtsonderin deze pagina op "markeer deze discussie als opgelost"

en verder graag gedaan :D

en zeg maar JE, ik ben net zo oud als jou lol

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is toch normaal dat als je op hijackthis duwt dat er op komt te staan

hijackthis is already running.

als dit niet normaal is dan heb ik het weer goed gedaan :-p

Dan heb je het niet goed gedaan, want dat betekent dat er al eerder HJT werd opgestart. Heb je HJT naar je bureaublad gedownload of rechtstreeks opgestart bij het downloaden ? Want je moet HJT zeker in een eigen map opslaan : bvb. C:\ProgramFiles\Trendmicro\HiJackThis.
Link naar reactie
Delen op andere sites

bij het douwnloaden heb ik op Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

ik heb vista heeft dat er iets mee te maken ? :-)

ik denk dat die bij het bureaublad staad omdat ik alleen via het bureaublad en via start zoekprogramma hijackthis kan vinden

moet ik die nu bij sofware wissen en op nieuw douwnloaden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de goede methode :

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst. Klik op "Do a systemscan and save a logfile". en hang dit logje aan je volgende bericht.

NB. Ben je een gebruiker van Windows Vista dan moet je eerst rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.