Ga naar inhoud

medion laptop start niet naar behoren op

rhonion

Aanbevolen berichten

gegroet, ik zit dus met een probleem, ik had al een paar dagen last, als ik een spelletje speelde begon het beeld te flikkeren, als ik het via ctrl+alt+delete afsloot kon het gebeuren dat het weer begon te flikkeren, en altijd gaf hij een berichtje dat het beeldschermstuurprogramma nvlddmkm niet reageerde en hersteld is.

wat dus niet het geval was want na een tijdje begon het scherm weer te flikkeren, en na een tijdje liep hij zelfs vast tijdens het flikkeren waarna ik dus gedwongen was de laptop uit te schakelen door de aan/uit-knop 10seconden ingedrukt te houden.

en alsof dat geflikker nog niet genoeg was kreeg ik inplaats van het opstartscherm een zwart/grijs scherm met gerafeld wit aan de buitenkant. met soms ook nog een smalle lijntjes in alle mogelijke kleuren op de linkerhelft(dewelke na een tijdje vervagen). ik heb dat al eens zo gelaten voor een halfuur om te zien of hij misschien toch nog opstart, maar nee hoor, het scherm bleef zoals het was.

suggesties?

ik ben wel een leek op het vlak van problemen oplossen, en een laptop uit elkaar halen zonder problemen te veroorzaken ligt helemaal buiten mijn mogelijkheden.

bij voorbaat dank

EDIT: eerder, en nog steeds, kreeg ik dagelijks een error message dat wibc.exe niet naar behoren werkte en werd afgesloten.

verder gebeurde er niks dus ik negeerde dat. kan dit iets met het probleem te maken hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oesje dat ziet er niet zo best uit maar ik heb een hoop adviezen maar ik vrees dat het niet zal helpen.

• Gelieve stap voor stap uit te voeren wat ik hier neer pen:Schrijf op een blad het merk van je laptop, serie nummer en het type.
  • Ga naar: Stuurprogrammas en updates en zoek naar een bios update. (wees zeker van de juiste update)
  • Installeer deze update
  • Herstart de computer en ga naar jouw configuratie scherm > systeembeheer > apparaten beheer > Beeldscherm Adapters > klik rechts op de driver en kies vervolgens: installatie ongedaan maken.
  • Ga naar de website: Stuurprogrammas en updates en download de nieuwste videokaart driver
  • Herstart de computer
  • Voor de setup uit van de driver die je juist gedownload hebt.
  • Herstart de computer
  • Voer nu Windows Update uit.
  • SUCCES

Link naar reactie
Delen op andere sites

medion MD 96630

model: WIM 2180 notebook pc

de verdere stappen kan ik niet doen omdat, zoals ik al zei hij misschien wel opstart maar ik niks kan doen wegens een "zwart/grijs scherm met gerafeld wit aan de buitenkant". zoals ik zei in mijn vorige post. toch bedankt voor je adviezen, misschien heb ik op een moment geluk en word het beeld even normaal en kan ik ze uitvoeren.

mvg, rhonion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen toegang tot een andere computer?

Zo kan je toch de update binnen halen voor je bios.

Ik weet niet of je bij een medion laptop gemakkelijk aan de jumpers kan op moederbord, misschien anders deze resetten of de bios batterij eruit halen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet van belang wat de andere computers zijn, je moet via de eerder genoemde website. Een update downloaden voor je BIOS. (gebruik uw serie nummer)

MAAR gezien wat ik nu lees en begrijp is het toch maar beter dat je dit overlaat aan iemand die er kennis ervan heeft. Je kan meer mis doen dan goed.

En jumpers dat is iets dat je terug kan vinden op het moederbord van je computer. Zeg maar de geraamte van je computer. Maar...

Nogmaals, ik zou mocht ik van jou zijn beroep doen op een expert want mijn vermoede is zelfs dat je beeldkaart of scherm defect is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet ter hulp maar ter informatie. Mijn vorige videokaart is niet gesneuveld, maar had hetzelfde vervelende probleem en heb ik verholpen met een nieuwe videokaart. Je kunt allicht eens je videokaart verwijderen, en goed schoonmaken (ook in de kast).

Helpt dit niet, zou ik ook denken aan nieuwe hardware. Ofwel een nieuwe videokaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Modje, gezien het een laptop is en Rhon zijn beperkte kennis (sorry is niet slecht bedoel Rhon) lijkt me dit geen goed idee.

de waarheid kwetst niet:-)

en eerlijk gezegd heb ik er nu ook niet bepaald vertrouwen in dat ik niks verkeerds doe

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.