Ga naar inhoud

Gast Jakkedoe

Aanbevolen berichten

Gast Jakkedoe

Ik heb een camcorder gekocht en wil de opnamen op DVD zetten. Maar in verschillende tijdstippen dus vandaag ,volgende maand andere opname enz..Dit noemt multisessie blijkbaar.Mijn PC is windows vista. Ik heb daar Nero opstaan.Kan ik me daarmee behelpen ? Zo ja hoe ? En moet ik dan alles op een DVD-rw zetten of kan dit ook op een DVD-R ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nero kan je inderdaad aangeven dat je een multisessie cd/dvd wil maken, wat en waar je moet instellen kan je vinden in de help bij multisessie. Dan kan je nadien inderdaad nog gegevens bij branden. Dat kan ook op een dvd-r.

Het nadeel van een multisessie dvd is dat je die niet kan afspelen op een gewone dvd speler zolang de dvd niet is afgesloten (gefinaliseerd). Als de dvd is afgesloten, kan je er niets meer bij op zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jakkedoe
In Nero kan je inderdaad aangeven dat je een multisessie cd/dvd wil maken, wat en waar je moet instellen kan je vinden in de help bij multisessie. Dan kan je nadien inderdaad nog gegevens bij branden. Dat kan ook op een dvd-r.

Het nadeel van een multisessie dvd is dat je die niet kan afspelen op een gewone dvd speler zolang de dvd niet is afgesloten (gefinaliseerd). Als de dvd is afgesloten, kan je er niets meer bij op zetten.

Ik heb dit opgezocht maar vind niets over multisessie bij Nero.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jakkedoe

"In welk formaat slaat je camcorder de filmpjes op" .Kweezie wabbit waar kan ik dat terug vinden ? Je ziet ik moet nog veel leren. Ik heb een camcorder Panasonic SDR-H80. Maar waarschijnlijk weet je daar ook niet veel mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jakkedoe

Ik heb iets gevonden van compressie

bewegende beelden MPEG-2

stilstaande beelden JPEG.

Wil je dat bedoelen ? Anders niets gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is het.

MPEG-2 is een standaard videoformaat. Controleer of je gewone dvd-speler (aan de tv) ook mpeg bestanden kan afspelen.

Als je het niet kan vinden doe dan het volgende.

Brand het filmpje van je camcorder als een data dvd (of cd) op een dvd rw (of cd rw) en stop het gewoon on de dvd speler. Als het afgespeeld wordt, kan je alle flimpjes van je camcorder als data dvd branden en kan je er een multisessie dvd van maken. Let wel op: het kan zijn dat je dvd speler een multisessie dvd weigert als hij niet afgesloten werd.

Als het niet wordt afgespeeld, ga je de filmpjes moeten branden als een video dvd en kan je geen multisessie gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.