Ga naar inhoud

Stop error 0x0000007b

Aanbevolen berichten

Ja je kan de cd van xp even uithalen uit de cdrom.

Maar u mist ntldr dan er iets mis bij installatie.

Start de computer weer op en dan begint de XP cd en zorgt dat de partite waar je xp wilt zetten eerst geformateerd is anders krijgt je weer die fout van ntldr

ntldr is een belangrijk opstart controle van XP.

Zonder ntldr kan windows niet opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De partitie waar ik xp op wil installeren heb ik nog nooit gebruikt... Heb de partitie juist aangemaakt en geformatteerd naar NTFS. Heb in de i386 naar het ntldr bestand gezocht en dat is wel degelijk aanwezig...

Ga deze nu eens extra formatteren en kijken wat er dan gebeurd. Kan het eraan liggen dat het een gekopieerde cd is? Heb namelijk mijn drivers geslipstreamed met mijn xp cd en dit alles op een bootable cd gebrand. Heb de instellingen van dit artikel overgenomen: Creating bootable Windows 2000/XP/2003 Disc (Nero 6) (Windows 2000/XP/2003) - TACKtech Corp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je doet is wel een hele omweg.

Ik maak gewoon een image met eender welk programma zoals Nero, Acohol 120% enz.

Dan open ik dat image met Ultra-iso of een andere programma en voeg ik een bijvoorbeeld drivers erbij.

Dan brand ik de cd of dvd.

Simpel.

Wat u deed hebt je in Nero ook na branden laten controleren of alles perfect gebrand is want Nero durf weleens te branden en zegt dan dat alles OK is terwijl het niet waar is.

Nero is wel een bekend merk maar persoonlijk gebruik ik dat zo weinig mogelijk.

Ik brand liever met alcohol 120% of andere programma die vertrouwbaarder zijn.

Bij alcohol 120% is het ja of nee gelukt en niet ja en toch niet goed.

Wat je op internet vond is wel heel geschikt om zelf opstarten cd of dvd te maken om bijvoorbeeld virusscanner in te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb juist de trial versies van Alcohol120% en Ultra iso gedownload, maar wanneer ik binnen alcohol 120% op de image maken wizard klik kan ik binnen deze wizard niet op volgende klikken. Wat is eigenlijk het verschil tussen ultra iso en alcohol 120%?

Zou u me kunnen uitleggen wat ik juist moet doen om een bootable disk te maken met de drivers erbij?

Alvast bedankt dat u zo vriendelijk bent...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alcohol 120% kan image maken van de cd of dvd.

Het verschil zit in het feit dat Alcohol 120% ook fouten van cd of dvd kan onderscheppen en overbruggen op voorwaarde dat je die selecteerd.

Verder kan u hier lezen.

Alcohol 120%/52% Manual

Ook kan die cd-rw gegevens verwijderen.

Je kan ook mini image mee maken.

Met Ultra Iso kan je ook een image maken van cd of dvd.

Het verschil zit vooral dat je zelf een image kan maken met uw eigen bestanden.

Of een image een bestand toevoegen.

Maar het kan ook image openen zonder te beschadigen en dat kan Acohol 120% niet.

Beiden hebben dus voor en nadelen doch samen is het een hele pakket.

Ook kunnen beiden vrij veel image soorten aan.

Je hebt XP cd.

Je maakt een image met Acohol 120%

Die image is al bootable.

Je open met Ultra Iso die image en voegt uw bestand toe.

Het voordeel van Ultra Iso is dat hij altijd eerst een back-up maak en dan een nieuwe image maakt.

Ook kan Ultra Iso een image uitpakken.

Eigen bootable disk

Je zoek eerst bestand op uw harde disk of cd bestanden die je nodig hebt door te slepen naar bovenste rechter vak.

Je klik op Opstartbaar en klik op laad opstart bestand en zoek de opstart bestand op de cd of dvd of harddisk.

En dan op bestand en opslaan als ....je hebt verschillende mogelijkheden.

Bovenaan rechts ziet je hoe groot het op moment is en dan kan je bestanden toevoegen tot cd of dvd vol is. Wel een beetje marge overhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu de iso opgeslagen.

Heb de iso eerst gebrand met ultra iso zelf, maar de pc herkende de cd niet als bootable schijf. Moet ik de iso file dan met een ander programma branden ofzo of is dit niet normaal dat hij hem niet herkent als bootbale schijf??

//EDIT//

Bootable cd gemaakt met ultra iso, pc herkende deze keer de cd wel als bootable maar het couldn't find ntldr probleem blijft bestaan... Zijn er nog manieren om dit op te lossen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.