Ga naar inhoud

Inhoud van SYSTEEMHERSTEL

joke

Aanbevolen berichten

Hoi,

Velen onder ons hebben, ik ook natuurlijk, al eens met wisselend succes gebruik gemaakt van systeemherstel.

Bij opzoekingen via Google kan ik ook veel algemene info over systeemherstel terug vinden. Dezelfde sumiere uitleg vind ik op verschillende sites terug maar nooit echte detail.

Daarom vraag ik mij af of er iemand weet wat systeemherstel juist inhoud. Op welke momenten wordt er automatisch een systeemherstelpunt aangemaakt? Kun je dat zelf instellen?

By het restoren worden er blijkbaar geen bestanden terug gezet, ook geen systeembestanden?

En het register wordt dat volledig terug gezet? Of wordt dat bewerkt naar de huidige situatie?

Bedankt op voorhand voor de uitleg.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Systeemherstel gebeurd op 3 manieren.

1) Als je nieuwe installatie doet dan maak Windows een systeemherstel doch niet altijd.

2) Een programma maakt een systeemherstel alvorens te installeren doch zelden gebeurd dat. Wel meestal bij microsoft installatie of update.

3) Je kan zelf een systeemherstel maken. Start / uitvoeren / typ %SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe ofwel Start / Programma / bureau-accessoires / Systeemwerkset / systeemherstel.

Je klik op Herstelpunt maken.

Geef in de vak een naam zoals instal_pop_260209

en dan OK.

Nooit een systeemherstel afbreken.

Na installatie of virus merkt je dat uw systeem niet meer goed werkt.

Je gaat terug en kies dan herstelpunt herstellen.

Windows zal dan een lijst geven met datum en de benaming ervan.

Je klik er op en klik dan OK.

Windows zal dan vragen om uw computer op te starten en klik ja of OK

Uw desktop verdwijn en je merk nauwelijks iets maar Windows is bezig met systeemherstel en dan start de computer weer op en meldt Windows dat het gelukt is.

Nu is zo als je in tussentijd documenten had gemaakt dan moet je wel eerst backup maken anders ben je ook uw documenten of andere zaken kwijt.

Met systeemherstel moet je relatieveren.

Wat betekend dat?

Het betekend in geen geval dat alles maar ook alles wordt terug gezet zoals een recovery.

Wel zal herstelpunt alles wat met het systeem te maken heeft herstellen maar ook Windows gerelateerde bestanden herstellen van die dag en nog andere zaken zoals register enz.

Als je systeemherstel moet doen en je weet niet op welke dag je probleem is begonnen dan kan je best een paar dagen eerder nemen op voorwaarde dat je de herstelpunt niet verwijdert is door een programma of zelf doen indien u expert ben.

Hoe dagen wordt systeemherstel bewaard.

Dat hangt van uw instelling af.

Klik op Deze Computer en met de rechtmuis op eigenschappen.

Ga naar tab systeemherstel.

Klik op bijvoorbeeld c:

Klik op instelling.

Je ziet hoeveel MB er voorzien is.

500 mb komt overeen met zowat 5 à 10 herstelpunten bij XP en pak minder bij Vista.

Hoe meer je instelt hoe meer herstelpunten maar ook hoe minder plaatst op de harddisk.

500 mb is ruim genoeg als je alert ben bij XP.

Bij Vista heb ik nog niet gecontroleerd hoe groot de herstelpunt is.

Wilt je een back-up van je register dan kan dat ook.

Dit doe je alleen als je in de register wilt wijzigen.

Start / uitvoeren

Typ regedit

Klik op Deze Computer (bovenaan)

Klik op Bestand en dan op exporteren en geef een naam.

Andersom is dat importeren.

Als je geen verstand heb van register blijft daar vanaf. Laat u niet te vlug afleiden door wat andere zeggen wat je moet doen met de register. Vraag een deskundige om raad.

Een fout kan zelf onmiddellijk gevolgen hebben bij sommige programma maar kan ook zijn dat je bij de opstarten van computer in de problemen komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.