Ga naar inhoud

Nut account paswoord

scamps

Aanbevolen berichten

Effe een vraag waar ik al een tijdje mee zit. Ik raad iedereen telkens aan om op hun account een paswoord te zetten om hun computer veiliger te maken.

Is dat wel zo ? Beschermd een paswoord de computer voor aanvallen van buiten af?

Of dient het enkel om documenten af te schermen van medegebruikers van dezelfde computer? Of van hetzelfde netwerk ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zuiver gezien is account een paswoord te geven iets veiliger maar het is ook een fluitje van een cent om de wachtwoord te verwijderen in XP.

Als je iemand zou aanraden dan firewall en een goede antivirus een veel belangrijker details en liefst de betalende versie zodat de virusupdate snel binnenkomt bij autmatische update.

Vista is nochtans in principe veel veiliger en toch raken veel virussen door de beveiliging. Hoe kan dat? Wel altijd klikken voor het minste als administator wordt een gewennigheid en daar door klik men ook als men niet mag. Dat vind ik wel het meeste lompste idee van microsoft sinds het begin van Dos periode. Het zou pakken beter zijn als het probleem echt stelt dan moet Windows reageren.

De allerbeste advies is eigenlijk leren hoe men met internet moet omgaan en hoe gevaarlijk downloaden kan zijn. Hoe gevaarlijk bijlage zijn. En liefst door effectief te laten zien hoe je een computer kan laten besmetten zelfs met simpel bmp bestand.

Als men weet dat iemand een dief is en die komt bij u langs dan ben je zeker waakzaam maar als je weet dat een bestand dat gedownload is besmet kan zijn, open men toch dat bestand. Toch wel vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een wachtwoord instellen op een account om besmettingen te vermijden heeft totaal geen zin. Op het ogenblik dat de besmetting probeert binnen te dringen is de account geopend en heeft het paswoord geen enkel nut. Het enige wat besmettingen kan vermijden is een goede anit-virus, spyware en malware scanner die in realtime scant en blokkeert.

Een wachtwoord instellen op een account om te vermijden dat iemand via internet aan je pc zit te prutsen heeft ook niet veel zin omdat die "hackers" gebruik maken van achterpoortjes en veiligheidslekken waardoor ze zonder in te loggen aan je systeem kunnen. Hiertegen helpt enkel een goed ingestelde firewall.

Een wachtwoord op een account heeft enkel zin om te beletten dat iemand zich effectief aan je pc zet en op die manier probreert in te loggen.

De beste manier om besmettingen en indringers te vermijden is gezond verstand met hulp van anti-virus en firewall.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jarco,

Het is juist heel simpel om van buitenaf in te dringen in de computer zonder maatregeling in de router of firewall. en dit met of zonder gebruiker.

Zelfs met maatregelen ben ik niet eens zeker dat ze niet kunnen binnen dringen in de computer.

Ik beantwoord gewoon de vraag.

Ik raad iedereen telkens aan om op hun account een paswoord te zetten om hun computer veiliger te maken.

Is dat wel zo ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.