Ga naar inhoud

[OPGELOST] Foutlmedling

Tjoepke

Aanbevolen berichten

hey hey

Ik heb een kennis zijn pc eens onder handen genomen en hij stikte zowat van de virussen en andere troep.

Dacht dus dat wordt een grondige kuis met ontsmettingsmiddelen.

Blijven dromen dus want Avast alleen al vond meer dan 850 geïnfecteerde bestanden en dan nog maar te zwijgen van CCleaner en andere scanners.

Omdat zelfs cruciale bestanden aangetast waren in de win32 folder heb ik mijn opkuis gestaakt en de bekende commando: "format" ingevoerd.

Windows Xp Home Edition opnieuw geïnstalleerd (SP3) inclusief de alle laatste updates, Alle drivers geïnstalleerd en mijn favoriet Avast.

Alles werkte prima de computer heeft heel de dag stabiel gedraaid. (zelfs na verschillende herstat fases)

Tot ik deze morgen hem terug aanzette om de printer, webcam, office, nero en nog wat andere software wou installeren. Ik wou de computer de term geven 'plug and play'.

Maar deze ochtend was er geen play te bespeuren.

Hij starte op en na 5 minuten zonder waarschuwwing of achteraf een melding daarvan, stopte de pc met werken en starte opnieuw op.

Hmmm vaag dacht ik bij mezelf, maar ja we zijn weeral eens bezig met een Microsoft$ product dus alles kan. (met in het achterhoofd waarschijnlijk nog een update, waarvan ik de melding niet heb gezien)

Nee. Echht nee dat zou toch wel heel toevallig moeten zijn... Na de herstart en juist na de installatie van Office 2007, mijn top favoriet een blauw scherm. "hey scherm, lang geleden dat ik jou nog gezien heb... zucht"

Schrijf die code op Tjoepke, die code ja opschrijven dacht ik bij mezelf en zoeken op Google uw vriend.

Zo eventjes naar mijn computer en zoeken met Google naar de codes:

OXOOOOOO8E 0X0000005X 0XEEBE8B52

met een vermelding van: XGISC.SYS

Zucht geen of weinig resultaat dan aan mijn wensen voldoen.

Nu ik heb de computer opnieuw geformateerd en we zijn alweer bezig met een nieuwe windows aan het installeren (deze keer van de orginele bijgeleverd cd-rom)

Mijn vraag is wat voor fout was dat?

Zou dit veroorzaakt kunnen zijn door een slechte installatie?

Ik was toch van mening als je de HD volledig formarteert alle virussen weg zijn?

Of zou er nog een andere oorzaak zijn. Heb eerlijk geen zin om alle hardware te gaan uitmeten en doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oorzaak gevonden, blijkbaar bevat mijn slipstream cd van Windows XP met service pack 3 een fout zelf nadat ik hem opnieuw heb gebrand.

Slipstream cd met service pack 2 gaat wel.

Vreemd. Maar ja het is en blijft een Microsoft product.

En waarom is Microsoft verantwoordelijk voor jou fouten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.