Ga naar inhoud

bereik draadloos netwerk

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met mijn draadloos netwerk. Op de benedenverdieping werkt alles prima maar boven is het een ramp qua bereik. De verbinding valt echt constant uit (zeker om de vijf minuten) en als hij dan al verbinding maakt met het netwerk, dan gaat mijn internet super traag en dit terwijl er beneden geen problemen zijn. Daar gaat het internet snel en maakt hij constant verbinding.

Ik ken zeer weinig van computers maar ik probeer mijn situatie eens uit te leggen:

Ik heb beneden aan de vaste computer een b-box modem van Belgacom staan. Daar zijn de problemen mee begonnen want wij moesten deze gebruiken om Belgacom tv te kunnen bekijken.

Aan die modem hangt 1 witte ruckus router? En ook nog een witte ruckus aan mijn decoder van mijn tv, maar dat dient enkel voor het digitale tv-signaal door te sturen, niets met mijn internet te maken denk ik.

Dan hangt er aan de b-box modem nog een andere router voor mijn internet tot de bovenverdieping te laten reiken. Dat is een Belkin Wireless G Router (54 mbps, 2.4 GHZ, 802.11g).

Ook boven staat er zo’n router, aangesloten op het stroomnet.

Van instellingen en dergelijke weet ik bijzonder weinig, weet gewoon dat het netwerk beneden goed werkt maar boven niet. Waarschijnlijk iets te maken met de routers?

Wie kan mij in eenvoudige taal uitleggen wat ik moet doen om mijn probleem op te lossen?

Alvast bedankt.

Mvg,

Thibault

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bereik en de kwaliteit van een draadloos signaal is sterk afhankelijk van wat er als "hindernis" tussen zender en ontvanger staat.

Dikke muren, plafond van gewapend beton, stoorzenders (routers van de buren?), ... hebben allemaal een nadelige invloed.

Soms is het voldoende om de router op een ander kanaal te zetten om een verbetereing van het signaal te krijgen.

Ook boven staat er zo’n router, aangesloten op het stroomnet.

Wat bedoel je daarmee?

Kan je van de beide routers het juiste type (staat normaal ergens op het etiket) geven en zeggen welke waar staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik goed begrijp doe je zo:

Onder is de draadloos verbonden met modem van Belgacom.

Boven is de router gewoon in de stopkontakt gezet.

Op zicht is dat geen fout.

Maar als je de bovenste router niet hebt ingesteld dan ben je wel fout.

Klopt dat?

Dan hoef ik uw paar dingen te zeggen om op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik goed begrijp doe je zo:

Onder is de draadloos verbonden met modem van Belgacom.

Boven is de router gewoon in de stopkontakt gezet.

Op zicht is dat geen fout.

Maar als je de bovenste router niet hebt ingesteld dan ben je wel fout.

Klopt dat?

Dan hoef ik uw paar dingen te zeggen om op te lossen.

Dat klopt inderdaad. Beneden is draadloos netwerk verbonden met modem van Belgacom. Boven zit de router gewoon in stopcontact op 10m van de plaats waar ik mijn internet op mijn pc zou moeten ontvangen. Ik denk ook dat de instellingen voor de router boven niet kloppen. Maar hoe kan ik dat oplossen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De fout is dat u twee router had gebruikt voor internet.

Wie van de twee is nu de baas?

Begrijpt je?

De bovenste router moet je als access-point instellen.

Haal de stekker van de bovenste router even uit.

De computer beneden moet u in de browser dit typen: 192.168.2.1 of 192.168.1.1 of door u ingesteld IP adres. Je ben nu in de onderste router.

OK

Sluit de browser.

Schrijf die IP adres op papier zodat je niet vergeet.

Zet nu de stekker van onderste router uit en ontkoppelt het even van de modem.

Haal de bovenste router naar beneden.

Sluit de router aan op de modem en steek de stekker in de stopcontact.

Typ nu 192.168.2.1 of 192.168.1.1 of door u ingestelde IP adres.

Je bent nu in de router.

Log in.

(indien u nooit in de router ben geweest dan de log leeg laten en op zenden of zoiets klikken)

Links van u hebt je normaal gezien een kolom met mogelijkheden.

Je ziet ook deze router als access-point instellen.

Klik daar op.

Nu moet je een IP adres opgeven.

Dat is de IP adres die je hebt opgeschreven behalve de laatste cijfers.

Die laatste cijfers verandert je in 240

Bijvoorbeeld 192.168.1.240

Klik op OK.

Je krijgt nu een verwittiging dat je bijvoorbeeld 192.168.2.240 moet ingeven in uw browser om in de access-point te kunnen. Herstart de access-point.

Typ nu in uw browser 192.168.2.1 of 192.168.1.1 of door u ingestelde IP adres

Je kan nu niet in de router.

Ook kan je niet in uw access-point router niet binnen.

Ontkoppelt nu de access-point router van de modem.

Sluit nu de onderste router aan op de modem.

Steek ergens uw access-point in de stopkontakt.

Kijk met een van uw computer of je nu 2 verbinding mogelijkheden hebt.

Dit kan je doen door op je icoontje onderaan op verbinding klikken.

Indien het mislukt is dan moet je access-point achteraan met een klein nageltje in de klein gaatje insteken tot de access-point lampje begint te flikkeren. Doe dat 2 keer.

Je zal dan opnieuw zoals boven geschreven moeten doen.

De beste methode is wel bovenste router met netwerkkabel aan te sluiten op de computer of laptop om in te stellen. Natuurlijk ook de modem aansluiten.

Indien u de router voorzien had van mac-adressen dan moet je onderaan de access-point de mac-adres toevoegen in de onderste router. Eventueel ook firewall mac-adres.

Indien beiden router verschillende IP adressen hebben dan kan je ook bovenste router rechtstreeks instellen als access-point zonder naar onder te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.