Ga naar inhoud

trage laptop

Gast johnnieboy

Aanbevolen berichten

Gast johnnieboy

Wanneer ik opstart in veilige modus is hij direkt een stuk sneller klaar.

het openen van programma's gaat toch nog steeds erg traag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal je via Start -> Uitvoeren -> typ msconfig eens moeten bekijken welke programma's allemaal mee opgestart worden in normale modus (en zo trachten te achterhalen welk programma voor de vertraging zorgt). Dit kan je best doen door één na één de programma's uit te schakelen of te stoppen en dan te bekijken of dit enige invloed heeft. Uiteraard wel even uitkijken of je geen essentiële programma's afsluit :s

Dit is een werk van lange adem, maar op basis van je verhaal, zowat de enige mogelijkheid die ik nu nog zie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook de services eens uitvlooien om te zien welke daar onnodig mee opstarten.

Kijk hiervoor zeker eerst op deze site Windows XP x86 (32-bit) Service Pack 3 Service Configurations by Black Viper

Dit is wel in het engels en de benaming van een aantal services zal dus verschillen maar de meesten zijn wel herkenbaar.

Je gaat zeker services hebben die niet in de lijst van Blackviper staan maar dat is normaal. Die zijn meestal nodig om bepaalde hardware te sturen zoals een draadloze netwerkkaart, een videokaart of een geluidskaart. Als je weet wat er in je pc zit van hardware zijn die meestal ook herkenbaar.

Als je niet zeker bent van een bepaalde service, blijf er dan af of zet hem op handmatig (manual); dan start de service pas op het moment dat het nodig is.

Dit kan helpen om het opstarten te versnellen maar voor het traag openen van toepassingen heb ik niet direct een idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.