Ga naar inhoud

64 bit

Benji79

Aanbevolen berichten

hallo,

heb pas een nieuw systeem bestelt om zelf in elkaar te steken.

nu moet ik alleen nog een OS hebben en omdat alle hardware 64bit compatibel is wil ik graag weten of vista 64 een goede keuze omdat er veel discussies zijn dat de meeste software niet werkt enzo.

Loont het ook de moeite om die te installeren ( is er echt veel verschil tov 32 bit)

maw welke zou ik het beste installeren?

thanx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de bekende programma die je echt nodig hebt zijn ze als allemaal geschikt voor 64 bits zoals Office 2007

Moest het zijn dat het programma niet zo werken dan u altijd downgraden naar 32 bits door met de rechtermuis op eigenschappen.

3 jaar geleden wat dat toch wel een probleem omdat er toen wel 64 bits XP was maar nauwelijks programma beschikbaar waren voor 64 bits.

Maar dat is nu flink achterhaald.

Net als vroeger van windows 95 of 98 die 16 bits was er toen ook sprake van een probleem omdat XP 32 bits was. Hoog zelden moet men XP zeggen dat om een oude programma gaat.

Ik zou zeggen neem 64 bits.

Loon het de moeite?

Dan kan ik alleen maar zeggen dat steeds meer programma overschakelen naar 64 bits.

Je moet wel niet denken dat het ook 2 maal sneller gaat.

Dat heeft alles te maken met de harde schijf want die zijn traag in verhouding van de CPU snelheid.

Zodra de prijzen SDD schijven (solid state drive) naar beneden gaan dan zal men ook snelheid winnen op de 64 bits maar zal spoedig achterhaald worden door hogere bits.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.