Ga naar inhoud

Gateway offline <-> Andere pcs geen problemen

QlimZ

Aanbevolen berichten

Beste,

Sinds gisterenochtend viel mijn internetverbinding zomaar uit, met de foutmelding dat mijn standaard gateway offline was. Maar er waren geen problemen te vinden op de laptop of andere computer, heb dan maar eens de modem gereboot wat niet werkte. Daarna heb ik de stekker voor een tiental seconden uitgetrokken, zonder enig effect. Ik heb dan proberen verbinding te maken met draadloos, wat niet lukte. Ik heb geen nieuwe software of hardware onlangs geïnstalleerd. Ik maak gebruik van een powerline verbinding en heb Vista en XP home op mijn computer staan, waarop ik op geen van beide connectie kan maken, enkel als ik bij de eigenschappen van LAN verbinding zelf het ip adres, gateway en dns adres invul, maar dan nog is de verbinding niet stabiel en valt hij regelmatig eens uit. Wel heb ik opgemerkt bij de model logs dat als ik de eigenschappen van de lan verbinding op automatisch heb staan dat ik het netwerk ** Smurf **. Hoe kan ik dit oplossen?

Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet uw router onmiddelijk uit want uw computer zijn allemaal gehackt.

Lees hier:

Google Vertaling

Dat wil zeggen dat er vanuit internet voordurend wordt aangevallen op uw systeem en zodanig dat je niet op internet kan.

Hoe is uw verbinding eigenlijk?

Modem met draadloos router

of

Modem en draadloos router dus 2 aparte toestellen.

Dat is nieuw voor mij.

Zodra je maar even lukt dan naar de router gaan door in uw browser te typen 192.168.2.1 of 192.168.1.1 of uw ingestelde IP adres.

Als je geen wachtwoord hebt ingevuld dan laat de dat leeg anders uw wachtwoord geven om in te loggen.

Ga naar systeeminstellingen.

Typ een wachtwoord of eerst oude wachtwoord en dan nieuwe wachtwoord met moeilijk combinatie.

Ga nu naar lan-instelling

Typ IP adres 172 30 2 1 (opschrijven zodat u niet vergeet)

Subnet 255 255 0 0 (niet 000) - (Hackers weten dat het normaal 255.255.255.0 is)

Begin IP 2 eindigen met 255

Leasetijd op 2 uur.

Geef de domainnaam van uw netwerknaam zodat u kan onthouden.

Wijzigen opslaan.

Reset de router.

Al uw computer en laptop tijdelijk op automatisch IP adres zetten.

Ga naar uitvoeren en typ cmd

Typ nu ipconfig /all

Naargelang de verbinding moet je bij fysieke IP de mac-adres opschrijven van elke computer of laptop.

Lan-verbinding die mac-adres indien kabel

draadloos-verbinding die mac-adres indien draadloos.

Ga terug naar de router met de nieuwe ip adres. in uw browser.

Ga naar mac-adres beheren.

Zorgt dat mac adres geactiveerd is.

Typ nu een voor een elke mac-adres in en dan toevoegen en wijzigen opslaan.

Ga nu naar firewall mac-adres beheren

doe het zelfde.

Kijk wel even in uw helpbestand of zoiets van uw router.

Moest er iets fout gebeurd zijn met uw router dan kan u altijd achteraan met een klein nageltje in de zeer klein gaatje 5 seconde duwen tot de router weer begint te starten . Doe dat 2 maal en dan hebt je fabriekinstelling weer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.