Ga naar inhoud

Haperend geluid

raborin

Aanbevolen berichten

Men zal vermoedelijk hebben opgemerkt dat ik een andere topic heb lopen met hetzelfde probleem : http://www.pc-helpforum.be/f167/haperend-geluid-xp-2-a-16095/index4.html.

Dit geluidsprobleem is er een van lange adem en ik heb ook wat anders te doen dan dag na dag mijn hierop mijn hoofd te blijven breken.

Google staat trouwens bol van de resultaten als men in het Engels de passende trefwoorden ingeeft. Misschien wel duizende klachten over haperend geluid en in alle soorten omstandigheden. Een gemeenschapelijk punt : het gebruik van Windows.

Maar onder Linux werkt het geluid van mijn PC gewoon PERFECT !

Het heeft alleszins te maken met de CPU belasting. Een van de zaken die de processor volledig in zijn greep neemt is (weeral) Norton in het product NIS2009.

Symantec geeft mij openlijk toe dat het een gekend probleem is (service ccSvcHst.exe) waaraan gewerkt wordt. Als dit in gang schiet ligt al de rest plat. Het kan nu zijn dat mijn geluidsproblemen begonnen zijn toen NIS2009 werd geïnstalleerd, maar daar heb ik geen hard bewijs voor.

Ik vraag me uiteindelijk af of een verhoging van het RAM geheugen de zaken kan verbeteren. Ik beschik maar over 256 + 512 = 768 MB; daarmee had ik in het verleden nooit problemen ondervonden met Windows XP.

Ik blijf wel deze topic volgen met argusogen ... (ik heb het zowat opgegeven van pure moedeloosheid van Windows) Wens U moed, volharding en succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kape,

Stop even met de log nakijken.

ccSvcHst.exe is inderdaad een probleem.

Het probleem is verholpen door de nieuwe update van Symantec

Maar jullie hadden waarschijnlijk en dat klopt ook een oude versie en tijd terug de nieuwe versie geinstalleerd maar die update werkt niet goed.

Jullie gaan beiden dit doen:

Ga naar configuratiescherm

Klik op software (Programma bij Vista)

Verwijdert alle Symantec en eventueel Norton programma. Goed kijken!!!

Download dit:

Download and run the Norton Removal Tool

Deze removal zal de resten verwijderen.

Daarna maak jullie allebei een nieuw Hijackthis log.

Merel 469,

Uw log in uw eigen topic zetten anders wordt het voor Kape en voor mij te moeilijk om orde te houden.

Jullie moeten wachten tot Kape meldt dat je Symantec mag installeren.

Dit is echt nodig om alles weg te werken zodat de computer heel proper is.

Dus geduld hebben tot Kape klaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Stegisoft voor je follow-up.Ik begrijp dat mijn specifieke problemen in de andere topic moeten terechtkomen.

Toch even dit, aansluitend op wat hierboven staat :

Neen, een eerdere versie van NIS2009 (of wat dan ook inzake Security software van Symantec) heb ik nooit eerder geïnstalleerd. NIS2009 was is een "first install".

Ze hebben me een royaal kado gemaakt vanwege de ondervonden last : 1 maand verlenging. BitDefender producten had ik niet vernieuwd, omdat ze ook al de (erg) slordige toer aan het opgaan waren. Zonder NIS2009 zou ik wel ondertussen moeten andere gratische of een probeerversie van veiligheidsoftware gebruiken. Ik zou niet weten wat kiezen als voorlopige bescherming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.