Ga naar inhoud

Sitecom WL-342 Probleem

xMercy

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik heb een Sitecom WL-342 router gekocht, hij staat beneden bij de computer van mijn ouders in de kast. Mijn computer en mijn ouders computer zijn allebei verbonden met een draad, maar hier komt het: Mijn ouders downloaden een bestand met 1.20 mb/s, terwijl ik datzelfde bestand van dezelfde server met nog geen 300 kb/s download. Ik heb een netwerkkaart genaamd: Realtek RTL8139, en mijn ouders hebben een netwerkkaart genaamd Intel® Pro/100 VE Network Connection. Ik heb al geprobeerd de firmware van de router te updaten, dit lukte niet omdat ik geen firmware kon vinden. Het stuurprogramma heb ik wel geupdate, maar dit haalde niks uit. Heeft een van jullie nog ideeën? Ik heb trouwens Personal Firewall van Norman, maar mijn ouders ook, dus dit maakt verder geen verschil.

Weet iemand misschien hoe het komt dat ik zo traag download? Ik heb een computer die ongeveer 1.5 tot 2 jaar nieuwer is dan die van mijn ouders, en hij was ook nog eens duurder, dus aan de netwerkkaart kán het haast niet liggen.

Groetjes, Mercy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet je een draadloos router in de kast?

Via de kabel wordt de snelheid ook bepaald door de afstand van de netwerkkabel.

Hoe langer de kabel hoe minder snel je ben.

Maar waarom draadloos en toch kabel verbinden terwijl draadloos van u veel sneller is dan kabel. Kabel = 100 mb /s draadloos = 300 mb /s

Maar geen draadloos verbinding in de kast steken.

Eerlijk gezegd begrijp ik dat niet goed.

Je had beter een bekabelde router kunnen nemen van 1000 mb /s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet je een draadloos router in de kast?

Via de kabel wordt de snelheid ook bepaald door de afstand van de netwerkkabel.

Hoe langer de kabel hoe minder snel je ben.

Maar waarom draadloos en toch kabel verbinden terwijl draadloos van u veel sneller is dan kabel. Kabel = 100 mb /s draadloos = 300 mb /s

Maar geen draadloos verbinding in de kast steken.

Eerlijk gezegd begrijp ik dat niet goed.

Je had beter een bekabelde router kunnen nemen van 1000 mb /s

Bedankt voor uw snelle reactie,

kijk het zit zo, we hebben meerdere pc's in het huis die geen netwerkkaart hebben waarop je draadloos kunt internetten; alleen met draad kunnen die. En we hebben een laptop die wel draadloos kan en een iPod Touch die draadloos kan. Dus we hebben alles; daarom hebben we met draad. Dat is de vraag: allebei draad, en toch verschillende snelheden. Ik zal even kijken of er een knik ofzo in de draad zit, maar voor alsnog niks gevonden. Reacties zijn nog welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan gewoon een usb netwerkkaart kopen en het is niet zo duur.

Je steek de cd er in en installeert het en dan vraag de cd naar de usb netwerkkaart.

Dan doe je de usb netwerkkaart in de sub poort.

Let op dat je usb netwerkaart N .

Een paar jaar geleden hadden we ook alles verbonden met netwerkkabel.

Door de verbouwing moesten 2 computer zowat 50 meter verder staan.

Op 50 meter hebt je nauwelijks download en alles gaat heel traag.

Tot 25 meter moet dat te doen zijn.

Maar er zijn verschillende type netwerkkabel.

Je moet Cat 5e nemen. Die kunnen tot 1000 mb aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan gewoon een usb netwerkkaart kopen en het is niet zo duur.

Je steek de cd er in en installeert het en dan vraag de cd naar de usb netwerkkaart.

Dan doe je de usb netwerkkaart in de sub poort.

Let op dat je usb netwerkaart N .

Een paar jaar geleden hadden we ook alles verbonden met netwerkkabel.

Door de verbouwing moesten 2 computer zowat 50 meter verder staan.

Op 50 meter hebt je nauwelijks download en alles gaat heel traag.

Tot 25 meter moet dat te doen zijn.

Maar er zijn verschillende type netwerkkabel.

Je moet Cat 5e nemen. Die kunnen tot 1000 mb aan.

kun je een usb netwerkkaartje adviseren? en het is ongeveer 4 meter vanaf de router naar mijn pc , met een houten vloer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van uw type merk zou ik dit kiezen:

NoRRoD Particulier - Sitecom WL-302 Wireless USB Adapter 300N

Ik zelf heb dit:

NoRRoD Particulier - Belkin N Wireless USB Adapter

Ik ben voorstaander van hetzelfde merk te nemen als uw router merk alhoewel het niet verplicht is.

Let op: eerst installeren en dan pas usb erin.

O ja nog dit: 4 meter afstand is echt niks.

Je kan gemakkelijk 20 meter afstand en meer nog verbinding hebben.

Maar zoals ik zei in de kast is ook minder sterke signaal.

Hoe hoger hoe beter en hoe verder je kan tot buiten toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van uw type merk zou ik dit kiezen:

NoRRoD Particulier - Sitecom WL-302 Wireless USB Adapter 300N

Ik zelf heb dit:

NoRRoD Particulier - Belkin N Wireless USB Adapter

Ik ben voorstaander van hetzelfde merk te nemen als uw router merk alhoewel het niet verplicht is.

Let op: eerst installeren en dan pas usb erin.

O ja nog dit: 4 meter afstand is echt niks.

Je kan gemakkelijk 20 meter afstand en meer nog verbinding hebben.

Maar zoals ik zei in de kast is ook minder sterke signaal.

Hoe hoger hoe beter en hoe verder je kan tot buiten toe.

maar ik heb nu draad he, dan maakt het toch niks uit of hij in de kast staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De router in de kast zetten als je alleen kabel gebruikt kan in feite geen kwaad.

Maar je kan dan beter in de router bij Kanalen en SSD de draadloos verbinding uitzetten als je dat toch niet gebruikt.

Nog dit: de sub netwerkkaart van mij zit in een hub maar je kan die ook uit de hub halen en in de usb steken. Dus zonder die kabel en staander.

Als je nooit in de router ben geweest dan laat je de paswoord leeg en klik op verzenden of zoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...

Hallo, Draadloos is niet altijd me meest handige oplossing, zeker niet voor een afstand van 4 meter.

voordat je al dit gaat doen, ga eerst een paar dingen na:

• zoek een kabeltest programma op internet op, test je kabel of er geen breukjes in zitten.
  • kijk goed of de connectoren niet beschadigd zijn
  • Ga na of je kabel langs op stroom werke apparatuur loopt. (met name tv, radio, magnetron). Ook al zit er een muur tussen, het kan de kracht in je utp kabel helemaal verstoren, zelfs een TL-buis kan al de boosdoener zijn!
  • zoals al eerder is vermeld, koop een cat-5 kabel, het liefste een double-shielded. Deze zijn beter bestand tegen magnetische straling van buitenaf.
  • Als je toch voor het draadloos gaat, is het beste een van hetzelfde merk reciever te kopen EN ook hetzelfde type, dus bij een 300N router een 300N reciever. het allerliefste zelfs de zelfde range uitgave, hierdoor is het beter op elkaar afgestemd en heb je de minste kans op vervelende problemen.

MVG, LHoornweg

LHardware System Management

LHardware | System Management

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ihoornweg,

Kabeltest hebt je niet nodig.

Dit kan je perfect zien door aan weerzijde te kijken of de lamp werkt. Punt uit.

· Ga na of je kabel langs op stroom werke apparatuur loopt. (met name tv, radio, magnetron). Ook al zit er een muur tussen, het kan de kracht in je utp kabel helemaal verstoren, zelfs een TL-buis kan al de boosdoener zijn!

Dat is gewoon een en al dikke zever.

Bij u loopt de netwerkkabel waarschijnlijk door de magnetron maar bij mij er langs.

Bij mij gaat de netwerkkabel door de muur en geen last.

Bij mij gaat de netwerkkabel langs de drijfkrachtkabel en geen last.

Voor de verbouwing lag de netwerkabel zeker 5 jaar gewoon op de grond en iedereen loopt er over dat zelfs de omhulling eraf is en geen enkel probleem mee gehad.

Zelfs had ik eens 2 jaar lang een netwerkkabel buiten in de hete zon, sneeuw en regen en nog geen last gehad.

Zolang de kabel niet over is hebt je nog internet.

Ik heb 3 verschillende draadloos router / access-point met verschillende signalen en geen probleem. Als je dit niet meer weet: alle draadloze signalen zijn standaard.

Dus alle G signaal is gelijk bij elke router of van welk merk ook.

Alle N signaal kan ook om met G of B signaal.

Dat is niet meer dan logisch.

Iemand koopt een laptop en die heeft G signaal en die zou dan probleem krijgen met N router. Alle kom nou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.