Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

ik heb een dvd lezer/writer aangesloten op myn pc.

1. Als ik mijn pc wil opstarten zonder een disk in mijn dvd lezer,

blijft mijn pc hangen tijdens het laden van windows.

2. Als ik in windows zelf zit en ik druk mijn dvd lezer open drukken blijft

heel mijn systeem vasthangen en kan ik niks meer doen.

btw : aan de lezer zelf ligt het niet. want ik heb het al met een andere lezer geprobeert en daar is hetzelfde mee.

weet iemand waar dit aan kan liggen? laat iets weten groetjes.

Geplaatst:

Dat ligt eraan hoe je dvd-speler is aangesloten.

Als je 1 harddisk hebt en dvd-speler op diezelfde brede IDE kabel is aangesloten op de moederbord dan is de Harddisk master en dvd-speler slave.

Altijd eerst harddisk en dan op einde dvd-speler.

In dit geval moet je aan de achterkant van uw dvd-speler kijken hoe de dunne plastieke meestal zwart is ingeplugt

Op de onderkant van de dvd-speler staat hoe je master of slave kunt zetten.

Dat verschil van dvd-speler tot dvd-speler. Dit geldt ook voor harddisk.

Zijn de allebei op aparte brede IDE kabel aangesloten dan moet harddisk en dvd-speler op master staan maar op moederbord moet ook harddisk op master staan en dvd-speler op secondair ingeplugt zijn.

Indien u oude 40 pins brede kabel nog gebruikt is die niet geschikt voor nieuwe dvd-speler want je moet 80 pins brede IDE kabel (conductor)

80 pins IDE kabels heeft meestal aan de ene een kleur (blauw of andere kleur) en heeft een uitsteekstel en die moet op de moederbord geplaatst worden. het mag dus niet andersom.

Voor Sata gelden andere regels.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.