Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey,

Ik heb een nieuwe processor gaan kopen een Athlon 64X2 7750 black edition maar deze werkt niet en ik heb al naar de winkel waar ik het ben gaan kopen gebeld maar die zeggen dat iklangs moet komen met mijn pc en 40€ werk kosten moet betalen dat ik ****** veel vind voor eens stelletje 20-jaringen die daar reparaties en installaties uitvoeren.

Mijn processor (nieuwe): Athlon 64X2 7750 black edition.

Mijn moederbrod: Auckland (Asus M2N-NVM)

-socket AM2 (940pins)

-AMD Athlon 64, 64X2 en sempron processors ondersteund.

1600 and 2000 Mhz hypertransport.

----------------------------

Ik denk dat het aan mijn voeding ligt en dat ze te weinig vermogen 115W (280W max output) en er hangt een videokaart, 2HDD, enz. aan. Kan dat want hij start nog op maar daar blijft het bij (de koelers dus) en dat is het. Kna dit het probleem zijn?

Alvast bedankt, Michael

Geplaatst:
Een voeding van 280 W Max output is wel erg weinig.

Zoals je zelf aangeeft: een zwaardere voeding (500 W bvb) zou de oplossing kunnen zijn.

Is 400W niet genoeg maar hij start nog op en alles draait nog van koeling en de LED werken maar das alles dan zal ik eens gaan zien voor een voeding van 400Watt.

Merci alvast

Geplaatst:
Een voeding van 280 W Max output is wel erg weinig.

Zoals je zelf aangeeft: een zwaardere voeding (500 W bvb) zou de oplossing kunnen zijn.

Hey,

Ik heb alles eens nagemeten en ik krijg het volgende:

U= 226V

I= 0.31-0.40A (bij gewoon gebruik geen games of zware programma's)

FOR.: P= UxI

min.: 226Vx0.31A= 82.46Watt

max.: 226Vx0.40A= 90.4Watt

En het max dat de voeding aankon is (1115W) 280Watt dus ik heb ruimschots genoeg over om een zwaardere processor in te steken.

--------------------------------------------------------------------

Maar wat mij opviel is dat (ik ga nu van 1.6Ghz singel core naar 2.7Ghz dual core) dat mijn nieuwe CPU extreem heet wordt terwijl de oude niet.

Weet iemand nog een oplossing?

Want ik heb nog tot dinsdag om bij de pc winkel mijn CPU te laten veranderen naar een andere.

Geplaatst:

Dat is het verbruik van de processor?

Heb je het verbruik van de harde schijf, de videokaart, de apparaten die via de usb-poorten stroom krijgen, cd drives (en nog wat dingen die vergeet op te noemen) ook meegeteld?

Hoeveel verbruik je dan?

Geplaatst:
Dat is het verbruik van de processor?

Heb je het verbruik van de harde schijf, de videokaart, de apparaten die via de usb-poorten stroom krijgen, cd drives (en nog wat dingen die vergeet op te noemen) ook meegeteld?

Hoeveel verbruik je dan?

Echt raar maar het is mijn totaal vermogen dta ik heb gemeten.

Geplaatst:
De processor wordt misschien te warm en wil daarom niet werken.

Heb je de processor en de koeling goed gemonteerd? Voldoende koelpasta gebruikt?

Draait de fan van de processorkoeling?

Ja alles erkt en marcheert ik heb 2 keer de koelpasta eraf gehaald en nieuwe aangebracht en de fan draait. Maar ik ga eens proberen te meten met mijn nieuwe processor erin om te zien hoeveel ik dna in totaal krijg.

Geplaatst:

Ik ga eventjes alles opsommen in totaal zodat iemand messchien een mening kan geven. (Want dinsdag is de laatste dag dat ik mijn procesoor kan omruilen)

Specificaties onderdelen:

Mijn moederbord: Auckland (Asus M2N-NVM)

-socket AM2 (940pins)

-AMD Athlon 64, 64X2 en sempron processors ondersteund.

-1600 and 2000 Mhz hypertransport.

Oude processor: Sempron 3000+, 1.6Ghz

Nieuwe processor: Athlon 64X2 7750 black edition; 2.7Ghz

Voeding: FSP Group: FSP250-60 HEN

250Watt maximum (= volgens PB forums zeer slecht voedingen)

(en er staat dat er maar 115Watt max staat er ergens)

------------------------------------------------------------

Metingen:

Oude processor: Sempron 3000+, 1.6Ghz

Schommelingen tussen 0.31-0.40A

min.: 226Vx0.31A= 82.46Watt

max.: 226Vx0.40A= 90.4Watt

Nieuwe processor: Athlon 64X2 7750 black edition; 2.7Ghz

(Hij start niet volledig op enkel de fans gaan draaien en het LED aan de opstart knop)

226Vx0.52A= 117.52Watt

------------------------------------------------------------

Ik hoop dat er iemand een antwoordt op weet en alvast bedankt.

Geplaatst:

We hebben het er al over gehad, maar ik zet het hier toch maar even neer, zodat andere misschien een foutje ontdekken...

Het moederbord is een Auckland, dat is dus eigenlijk gewoon Asus. Het bord heeft een Phoenix bios, het laatste bios staat erop, dat dateert van 2006.

Nu heeft een AMD AThlon X2 7750 een hypertransport bus van 1800Mhz, het bord ondersteunt alleen maar 1600 en 2000 Mhz, wilt dit dan zeggen dat het geen 1800Mhz ondersteund?

De voeding is echt veel te zwak, FPS is normaal geen slecht merk. Dat maakt voor zowat alle OEM's voedingen. Maar ja het is echt véél te weinig!

Je hebt toch nog een 8400GS? En twee hardeschijven als ik mij niet vergis?

Ik denk eerder dat de voeding het probleem is, wat denken jullie ervan?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.