Ga naar inhoud

Start niet op

HC4L

Aanbevolen berichten

ik kryg mn pc niet meer opgestart.

kheb m opengemaakt & alles gecheckt qua kabels & ineens ff proper gemaakt maar ik kryg m niet voorby t bootscreen

eens hy op t startscherm van mn moederbord is doet ie nix meer & werkt f9, f8, f12, del & end niet, alleen TAB werkt nog.

dan kom ik op een ander bootscreen vanwaar ik normaal naar Q8flashutility ofsoiets, & de bios setup kan gaan, maar dat doet ie ook niet.

ik zit dus volledig vast

PS: de DxDiag file met alle info over mn pc staat ergens in dit forum in het topic Malware

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

toetsenbord werkt prima op deze computer

(& myn muis is niet draadloos, Razer xD)

m'n bios resetten hielp ook niet, heeft 'n vriend van me aangeraden

EDIT: als iemand me kan uitleggen hoe ik een geforce 9800 gtx van een gigabyte ep45-ds3 afkryg kan ik de bios battery vervangen, zien of het daaraan ligt..

EDIT: ik weet niet of het nu geholpen heeft, nu geraak ik voorby m'n bootscreen maar kryg ik n zwart scherm met witte text & vanonder staat Verifying DMI Pool Data (je kent t scherm wel je ziet t nrml gezien n paar seconden) & daaronder staat DISK BOOT FAILURE, Insert System Disk and Press Enter.

ik ben niet aan m'n harde schyven geweest maar heb wel even mn VGA kaart eruit gehaald omdat de CMOS battery daaronder zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat je in de bios hebt gedaan of aan de hardware.

DISK BOOT FAILURE betekend dat er geen opstartbestanden te vinden zijn en in dit zou het bijvoorbeeld Windows Vista zijn ofwel is de harddisk niet aangesloten.

Is de harddisk te zien in de bios?

Of kan u helemaal niet in de bios?

Nota: als je CMOS batterij verwijdert dan verwijdert je ook de ramgeheugen van de bios.

Graag wat duidelijker wat je wel kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik naar hard disk boot priority ga in mn bios setup staat er alleen maar 1. Bootable Add-in Cards

maar ik heb wel een harde schyf die (voor zover ik kan zien & voelen) goed aangesloten is met 2 partities, C & D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw harde schijf wordt niet herkend door de bios.

Het kan zijn:

Je hebt partitie gemaakt maar vergeten c: als actief te zetten.

ofwel

Harddisk is niet goed aangesloten op de moederbord of foutief aangesloten.

Bij brede kabel van 80 pins moet je de met kleur en met uitsteeksel altijd op de master van de moederbord pluggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw harde schijf wordt niet herkend door de bios.

Het kan zijn:

Je hebt partitie gemaakt maar vergeten c: als actief te zetten.

ofwel

Harddisk is niet goed aangesloten op de moederbord of foutief aangesloten.

Bij brede kabel van 80 pins moet je de met kleur en met uitsteeksel altijd op de master van de moederbord pluggen.

ik heb niets proberen te veranderen aan m'n partities of schyf,

ik heb m'n Geforce 9800 gtx eruit moeten halen omdat die volledig over de CMOS battery zat die ik moest vervangen,

na die er trug in zat & ik hem trug opstarte kon ik wel naar m'n bios maar kon ik niet booten omdat hy m'n schyf niet meer vond.

ik heb alles nog eens gecheckt maar volgens my zit alles goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.