Ga naar inhoud

Nieuwe pc+ fancontroller

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik ga een nieuwe pc kopen van Q motion in nederland.

Ik wil eigelijk dat het een stille pc is.

Ik heb een mailtje gestuurd met de vraag of die pc(s) stil zijn. Zie onderstaande antwoord. (fancontroller)

Maar mijn vraag is:

1) kan die fancontroller de pc echt stiller maken.

2) is dit niet schadelijk voor de pc? Je verminderd daar de ventilator snelheid mee of ben ik mis? Kan dit geen kwaad? Voor oververhitting of wat weet ik veel.

Heeft iemand ook ervaring met Q-motion pc's?

Thanks!!!!

PC:winkel:

Alle Qmotion pc's zijn van Antec pc kasten.

Deze staan inderdaad bekend om zeer stille kasten te zijn.

Als u echt super stil wilt hebben kunt u eventueel een fancontroller tussen zetten. Dan kunt u de snelheid (lawaai) van de fans zelf handmatig bedienen.

Deze kosten 19,95 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik wil mij een nieuwe pc kopen maar ik wil dat het stil werkt.

Diene mens zegt dat het antec pc kasten zijn en bekend zijn omdat ze stil zijn. Hij zegt als je super stil wil neem dan een fancontroller van 20€ dan gaat de pc echt super stil!

Mijn vraag is werkt dat wel echt zo een fanctrollor en vooral is dat niet gevaarlijk voor de pc? oververhitting of wat weet ik veel.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antec kasten zijn echt niet super stil te noemen hoor.

Ik heb zelf een Sonata III en de bijgeleverde fans (Antec Tricool's) zijn op de stilste stand nog niet écht stil. Een Antec Tricool heeft een soort fancontrollertje ingebouwd je kan de koeler op drie standen zetten.

Ik ken ook iemand met een Antec P180 en die fans vind hij ook niet echt stil.

We hebben ze alletwee vervangen, hij door Noctua NF-P12 die zijn heerlijk stil maar kosten wel 20 euro.

En ik door Nexus Real Silent's en Yate Loon D12SL-12 (zijn eigenlijk dezelfde koelers) die zijn minder stil maar die kosten wel maar rond de 2-7 euro.

Scythe S-flex 1500rpm zijn ook vrij stil! Hier is een round-up, de tests zijn al vrij oud, maar alle bovengenoemde fans zijn erin opgenomen.

Ik wil gewoon zeggen dat je beter ineens stille fans kan nemen in een plaats van een fancontroller er tussen te steken.

Een fancontroller werkt, maar ik vind het onhandig werken...

Overhitting is meestal niet zo'n groot probleem, als je niet gaat overklokken.

Als je er per se eentje wil kan je gaan voor een Scythe Kaze Master, ik dacht dat Yannick er een paar van Scythe had...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antec kasten zijn echt niet super stil te noemen hoor.

Ik heb zelf een Sonata III en de bijgeleverde fans (Antec Tricool's) zijn op de stilste stand nog niet écht stil. Een Antec Tricool heeft een soort fancontrollertje ingebouwd je kan de koeler op drie standen zetten.

Ik ken ook iemand met een Antec P180 en die fans vind hij ook niet echt stil.

We hebben ze alletwee vervangen, hij door Noctua NF-P12 die zijn heerlijk stil maar kosten wel 20 euro.

En ik door Nexus Real Silent's en Yate Loon D12SL-12 (zijn eigenlijk dezelfde koelers) die zijn minder stil maar die kosten wel maar rond de 2-7 euro.

Scythe S-flex 1500rpm zijn ook vrij stil! Hier is een round-up, de tests zijn al vrij oud, maar alle bovengenoemde fans zijn erin opgenomen.

Ik wil gewoon zeggen dat je beter ineens stille fans kan nemen in een plaats van een fancontroller er tussen te steken.

Een fancontroller werkt, maar ik vind het onhandig werken...

Overhitting is meestal niet zo'n groot probleem, als je niet gaat overklokken.

Als je er per se eentje wil kan je gaan voor een Scythe Kaze Master, ik dacht dat Yannick er een paar van Scythe had...

Eerst en vooral dank je wel voor je antwoord.

Maar ik lees hier van alles soorten namen en nummers.

Ik ben een leek en wil gewoon dat die pc stil is.

Die pc dat ik ga kopen is van Q-Motion.(hollandse pc)Goldline waarschijnlijk.

Heb jij daar ervaring mee? Er zijn altijd kasten die stiller ofzo zijn maar slecht zal die antec kast toch wel niet zijn zeker? Ik vraag niet het extreme.

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Q-motion ken ik niet, maar ik ben even hun site gaan bezoeken.

Jij wilt de Goldline versie? Wat ben je juist van plan om met die pc te gaan doen?

Antec is zeker een goed merk, maar absoluut stil zijn ze niet.

Ze zijn goed voor thuis-gebruik qua stilte.

Maar ik slaap naast mijn pc, die 's nachts soms aanstaat en dan is het handig als je die niet hoort.

Maar anders is Antec zeker goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Q-motion ken ik niet, maar ik ben even hun site gaan bezoeken.

Jij wilt de Goldline versie? Wat ben je juist van plan om met die pc te gaan doen?

Antec is zeker een goed merk, maar absoluut stil zijn ze niet.

Ze zijn goed voor thuis-gebruik qua stilte.

Maar ik slaap naast mijn pc, die 's nachts soms aanstaat en dan is het handig als je die niet hoort.

Maar anders is Antec zeker goed!

Dank u wel!

Ja, het is normaal gezien de Goldline 3030.

Zou dat een goede pc zijn?

Ik speel geen games. internet, films van mijn camcorder bewerken doe ik wel.

Ps: en die fancontroler van 20€ dat die winkelier nog voorstelt. Helpt dat wel af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u wel!

Ja, het is normaal gezien de Goldline 3030.

Zou dat een goede pc zijn?

Ik speel geen games. internet, films van mijn camcorder bewerken doe ik wel.

Ps: en die fancontroler van 20€ dat die winkelier nog voorstelt. Helpt dat wel af?

Ja daar is die pc perfect voor :-)

Gamen wel niet, maar als je dat niet doet is het geen probleem.

Een fancontroller is eigenlijk iets zeer simpel. Een fan draait op 12V en dan draait die op volle snelheid. Een fancontroller kan die bijvoorbeeld op 7V brengen waardoor die trager draait. En dus minder geluid produceert.

Het werkt dus zeker wel, maar of het nodig is dat betwijfel ik...

PC Helpforum moderator bericht:
Je moet geen twee discussie's starten over hetzelfde onderwerp. Dit maakt alles onduidelijk en dan gaan we dubbele antwoorden geven. Ik heb ze even samengevoegd, er is een tijdelijke link achter gelaten van 2 dagen
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.