Ga naar inhoud

Bestanden openen met Vista

Senior X

Aanbevolen berichten

Sommige bestanden kan ik niet openen met Vista. Met XP had ik geen probleem. Ze zeggen in de Vista software moet men "windows xp" servicepack2 vinden! Hoe moet ik dat vinden?

(Bestanden dat ik voor satelliet ontvanger nodig heb)

Senior X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze bedoelen dat je in "Compactibilteitsmodus" moet draaien.

Dit werkt echter niet altijd, maar soms kan het wel zo'n problemen oplossen.

Zo ga je in Compactibilteitsmodus (Scrabble woord!):

Je klikt met je rechtermuisknop op het bestand dat in Compactibilteitsmodus moet werken.

Dan verschijnt er een menuutje vervolgens klik je op "Eigenschappen" (vanonder aan het menu)

Er opent zich een venster, vanboven staan er verschillende tabjes, ga nu naar het tabje "Compactibiliteit"

Vink vervolgens het vinkje aan waarbij staat "Dit programma in deze compactibiliteitsmodus uitvoeren"

Eerst was Windows XP SP2 in het grijs, nu zou dat niet meer het geval mogen zijn.

Nu klik je op "Toeppassen" en daarna op "Ok", nu kan je dat bestand starten in compactibiliteits modus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste aarondk1,

Tot "eigenschappen2kom ik. Maar dan loop mis. Als ik eigenschappen klik, krijg ik een andere venster dan wat u bedoeld. Bv, bestand naam is, "DSR_95oo_EMU_Ed56_CW.zip" Als ik 'eigenscappen' klik, dan staat aan volgende venster: "eigenschappen van DSR_9500_.........Die venster wat U zeg zie ik niet. Daar loop iets mis. Maar wat? Bestand download ik zoals altijd van internet.

Kunt U die vensters van begin naar mij meilen aub. Zo vind ik misschien een oplosing.

Groeten

Senior X

Link naar reactie
Delen op andere sites

*Ik heb je e-mail adres uit je vorige post verwijdert, anders ga je vanalle spam ontvangen ;-)*

Een .zip file kan je inderdaad niet in compactibiliteitsmodus draaien.

Je moet die eerst uitpakken, dit moet met een programma, zoals Winrar.

Dit moet je downloaden & de installatie gewoon volgen.

Dan ga je naar dat bestand en je klikt erop met je rechter muisknop en je klikt op "Uitpakken in DSR_95oo_EMU_Ed56_CW".

Nu moet je even wachten en er word een map gecreëerd die DSR_95oo_EMU_Ed56_CW noemt.

Daarin staan de bestanden die je nodig hebt,waarschijnlijk een .exe bestand, die kan je wél in compactibiliteitsmodus draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Winrar gedownload. En geinstaleerd.Dan uitpakken DSR_9500....Dan map gecreerd. Dat DSR 9500 ....heet. Darin staan ook bestanden. Tot daar ben ik gekomen.

Blijft alleen "compactibiliteitsmodus draaien!

Hoe gaat dan verder?

Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.