Ga naar inhoud

MSN onthoudt wachtwoord niet meer

Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk is het bestand mshtml.dll corrupt of beschadigd.Log in als gebruiker met volledige beheersrechten en hou de installatiecd van windows bij de hand (voor het geval dat er om gevraagd wordt)Gan naar start - uitvoeren en typ cmd.

In het venster dat opent, typ je sfc /scannow

De beveiligde windowsbestanden worden nu gescand op fouten en hersteld.

Na de scan mag je nog eens proberen om de dll te registreren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, bedankt voor de tip.

Hij vind wel iets en vraagt om de CD-rom. Die heb ik in het station zitten, maar sonds de installatie van Windows XP zijn de paden gewijzigd omdat er meerdere harde schijven zijn toegevoegd aan het systeem.

Is het pad ergens handmatig op te geven?

Overigens vraag hij om de CD-rom van XP Professional, maar ik heb XP-Home edition geïnstalleerd. :s

Maar in ieder geval lijken er beveiligde windowsbestanden beschadigd of corrupt te zijn omdat hij inderdaad om de CD-rom vraagt. Nu dus alleen nog het oplossen van het probleem met het juiste pad. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens vraag hij om de CD-rom van XP Professional, maar ik heb XP-Home edition geïnstalleerd.
Dit is niet ongewoon. Indien je regelmatig de updates van XP Home hebt binnengehaald, worden er bestanden herkend die ook in XP Pro aanwezig zijn. Vandaar dat er naar deze laatste gevraagd wordt. Maar normaal zal je bij de sfc /scannow met de Home-CD perfect uit de voeten kunnen.

Over naar Kweezie Rabbitt voor de rest :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik deze procedure nog niet gebruikt en het is dus wat gissen maar je kan het volgende proberen.

Als er naar een bepaalde drive gevraagd wordt (E drive bvb) dan stop je de cd in het juiste cdrom-station en klaar is kees.

Als je niet naar een ander station kan verwijzen of bladeren als de cd gevraagd wordt, probeer dan dit.

Als de gevraagde drive ondertussen een hard disk (of partitie) geworden is, moet je via schijfbeheer even de schijfletters wijzigen zodat de gevraagde schijfletter wel een cdrom-station is. Na de reparatie kan je dan de schijfletters weer terugzetten.

Een andere optie is opstarten vanaf de installatiecd, naar de herstelconsole gaan en daar sfc /scannow intypen om de bestanden te herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.