Ga naar inhoud

Axtivex-probleem

Aanbevolen berichten

Wat kunnen ze bij Microsoft toch kul verkopen, als ze dan gewoon zeggen dat meerdere besturingen kwetsbaar zijn in plaats van te schrijven. Het beste ook toe te passen bij......... :viking:

Maatregelen: AANPASSEN VAN ACTIVEX
Aangezien er geen legitieme manieren zijn om de Activex Control te gebruiken in Internet Explorer, raadt Microsoft gebruikers aan om voorlopig een paar voorgeschreven maatregelen te nemen.

Windows Vista en Server 2008 zijn niet vatbaar voor deze aanval, maar Microsoft raadt gebruikers van deze besturingssystemen toch aan om dezelfde maatregelen te nemen. Microsoft werkt op dit moment aan een beveiligingsupdate die uitkomt zodra deze goed genoeg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Active X is noodzakelijk om bijvoorbeeld uw update te doen.

Met Kul die je zegt heb ik nog nooit uitgesproken sinds 1990 toen nog windows 3.11.

Dat weet ik ook dat Windows activex nodig heeft, maar wil hiermee maar bedoelen waarom Vista deze bepaalde beveiliging ook het beste zou uitvoeren omdat het niet vatbaar zou zijn. Dit vindt ik zo raar. Waarom iets uitvoeren dat niet nodig blijkt te zijn in Vista ???

Het is eigelijk geen echte vraag, daarom geef ik echter wel toe dat dit in een verkeerd topic is geplaats waarschijnlijk. ;-) Als het echt onzinnig blijkt te zijn sluit het dan maar af of verplaats het maar. Maar wil het heus niet slecht bedoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou jij voor miljoenen klanten iets verkeerd doen?

Ik vermoed niet, want dan hebt je het gevaar dat je al de klanten kwijt ben.

Zou moet je ook bij Microsoft denken. Ze zullen eerst grondig controleren alvorens iets nieuw geven maar ondanks het grondig controleren en vele testers over de hele wereld kan een piepklein programma van Microsoft grondig veranderen maar in de verkeerde zin. Dat is nu eenmaal zo. 20 jaar geleden bestond de computerwereld uit een handvol fabrikanten zoals Tulip, IBM, Commandore enz.

Testen voor 20 tal soorten computer is stukken gemakkelijker dan testen van misschien wel miljoenen soorten computers.

Zonder Actieve X zou Microsoft van de aardbol verdwenen zijn. Als er geen enkel computer op achtergrond Microsoft verwittigd dat die en die driver conflicten geven waar staan we dan denk je? Gewoon achter een typmachine met lint.

Zo zijn er vele soorten Active X niet noodzakelijk van Microsoft.

Het probleem die wel allemaal hebben is dat we niet weten wat Actieve X doet. Daar kan je over goed of slecht zeggen.

Alhoewel het een doel is om mensen gemakkelijker te maken om met computers om te gaan blijkt dat het juist steeds moeilijker wordt. Hoe kan dat nou?

Eigenlijk is hier ook simpel. In begin kon Word ongelooflijk tekst schrijven door middel van toetsen. Dat was een verademing tegenover typmachine met lint.

Wat is Word nu? Wie kent Word volledig? Amper 1% denk ik.

Moeten we Microsoft zeggen dat die Word niet zo moeilijk moet maken. Ik denk het niet want andere zullen dan Microsoft inhalen.

Eigenlijk moeten we dankbaar zijn voor al die gemak terwijl andere mensen aan de andere kant van de wereld nog met schop moeten werken om iets te verdienen.

Wie is gelukkigste? Degene die aanvaarden dat de wereld snel verandert en degene die blij is dat hij s'avonds lekker kan eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou jij voor miljoenen klanten iets verkeerd doen?

Ik vermoed niet, want dan hebt je het gevaar dat je al de klanten kwijt ben.

Zou moet je ook bij Microsoft denken. Ze zullen eerst grondig controleren alvorens iets nieuw geven maar ondanks het grondig controleren en vele testers over de hele wereld kan een piepklein programma van Microsoft grondig veranderen maar in de verkeerde zin. Dat is nu eenmaal zo. 20 jaar geleden bestond de computerwereld uit een handvol fabrikanten zoals Tulip, IBM, Commandore enz.

Testen voor 20 tal soorten computer is stukken gemakkelijker dan testen van misschien wel miljoenen soorten computers.

Zonder Actieve X zou Microsoft van de aardbol verdwenen zijn. Als er geen enkel computer op achtergrond Microsoft verwittigd dat die en die driver conflicten geven waar staan we dan denk je? Gewoon achter een typmachine met lint.

Zo zijn er vele soorten Active X niet noodzakelijk van Microsoft.

Het probleem die wel allemaal hebben is dat we niet weten wat Actieve X doet. Daar kan je over goed of slecht zeggen.

Alhoewel het een doel is om mensen gemakkelijker te maken om met computers om te gaan blijkt dat het juist steeds moeilijker wordt. Hoe kan dat nou?

Eigenlijk is hier ook simpel. In begin kon Word ongelooflijk tekst schrijven door middel van toetsen. Dat was een verademing tegenover typmachine met lint.

Wat is Word nu? Wie kent Word volledig? Amper 1% denk ik.

Moeten we Microsoft zeggen dat die Word niet zo moeilijk moet maken. Ik denk het niet want andere zullen dan Microsoft inhalen.

Eigenlijk moeten we dankbaar zijn voor al die gemak terwijl andere mensen aan de andere kant van de wereld nog met schop moeten werken om iets te verdienen.

Wie is gelukkigste? Degene die aanvaarden dat de wereld snel verandert en degene die blij is dat hij s'avonds lekker kan eten.

Ze verspelen al klanten uit al de milioenen gebruikers, Bij Microsoft nadenken heb ik groote twijfels aan. Als je met een vraag zit en die persoonlijk per mail steld op een deftige manier, om nadien reactie te krijgen op een onvriendelijke manier dan hoeft het voor mij niet meer. En per telefoon wordt je nog goed wat geld afgeluist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mail of active X zijn 2 verschillende dingen.

Als je niet tevreden ben met Microsoft dan neem dan Suse, Ubuntu of andere Linux producten, Mac en nog vele andere besturingsyteem die goedkoper of zelfs gratis zijn. De tijd dat je enkel Microsoft moet nemen is allang voorbij wat betreft huiselijke en kantoor software.

Opmaken van PDF is sinds vorige jaar voor allemaal hetzelfde om een voorbeeld te nemen. Je hebt Adobe voor Linux en Mac computer.

Tegenwoordig kan je zelfs Office van microsoft draaien in Linux.

Linspire is vrij goede Linux om over te schakelen. Frontaal eenvoudig. Wilt je meer ook geen probleem.

Vista is volgens mij een afkooksel van XP en Linux.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mail of active X zijn 2 verschillende dingen.

Als je niet tevreden ben met Microsoft dan neem dan Suse, Ubuntu of andere Linux producten, Mac en nog vele andere besturingsyteem die goedkoper of zelfs gratis zijn. De tijd dat je enkel Microsoft moet nemen is allang voorbij wat betreft huiselijke en kantoor software.

Opmaken van PDF is sinds vorige jaar voor allemaal hetzelfde om een voorbeeld te nemen. Je hebt Adobe voor Linux en Mac computer.

Tegenwoordig kan je zelfs Office van microsoft draaien in Linux.

Linspire is vrij goede Linux om over te schakelen. Frontaal eenvoudig. Wilt je meer ook geen probleem.

Vista is volgens mij een afkooksel van XP en Linux.

Zoals jij zegt, heb ik al gedaan. Van de 2 vaste computers en een laptop met Windows Vista is er al een computer vervangen door een Mac en daar heb ik geen spijt van waar ik nu mee tokkel. En had ik nog beter geweten voordien had ik die Dell computer een i7 920 nooit gekocht die mijn zus nu in bezit heeft, dan had ik nu 2 mac's gehad. nu geen gezooi meer met allerlei software zoals register cleaner en andere software voor beveiliggingen. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag heel erg blij zijn dat er weinig mensen Mac hebben en zo zijn er weinig virussen voor Mac. Het is niet zo dat Mac veiliger is. Voor zover ik weet kan je met de nieuwe besturingsyteem van Mac ook op andere computer met intel installeren. Ik weet wel niet uit mijn hoofd wat de minimaal eisen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag heel erg blij zijn dat er weinig mensen Mac hebben en zo zijn er weinig virussen voor Mac. Het is niet zo dat Mac veiliger is. Voor zover ik weet kan je met de nieuwe besturingsyteem van Mac ook op andere computer met intel installeren. Ik weet wel niet uit mijn hoofd wat de minimaal eisen zijn.

Er zal geen 2 besturing bij opkomen het blijft 100% Leopard en in September Snow Leopard, schijnbaar nog verberteringen in aangebracht.

Een virusscanner staar er toch ook bij op voor toch zeker te zijn, je weet nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.