Ga naar inhoud

opstartbeheer

rosemie

Aanbevolen berichten

Beste allemaal die mij misschien kunnen helpen,

Ik heb het volgend probleem op de computer van mijn dochter

"Kan windows niet starten dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente hardware- of softwarewijziging. Ik kan volgens hen dit verhelpen door mijn recovery disc te gebruiken en terug op te starten maar dat levert niets op mijn scherm blijft zwart met steeds dezelfde melding zoals hierboven vermeld.

De volgende foutmelding staat erbij:

Bestand: \windows\system32\winload.exe

Status: 0xc000000f

Informatie: Kan de geselecteerde vermelding niet laden omdat de toepassing ontbreekt of beschadigd is.

Ik kan ook niet naar de "prompt" geraken, die computer doet helemaal niets meer, heb ook de geheugentest gedaan en deze is ook o.k.

Heb al externe driver en harddisk ingeplugd om te zien dat het probleem daar lag, maar is ook niet.

Wie kan mij HELPEN:bawling: :pcguru:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast [S]Darkness

Om probleem op te lossen volg even deze stappen.

1, Plaats de Windows installatieschijf en start de computer opnieuw op.

2. Selecteer de taalinstellingen en klik op volgende

3. Klik op uw computer herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat het om een laptop gaat aangezien je spreekt van een recovery disk.

Wat is het merk en model van die laptop en welke windows staat erop, XP of Vista?

Ja het gaat om laptop, een medion98200 met windows vista premium geinstalleerd, heb enkel een recovery disc en application & support disc, maar deze starten niet op. op andere laptop wel.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste allemaal die reeds gereageerd hebben op mijn oproep. Ik vind jullie allemaal zeer sympathiek en bedankt voor al jullie goede raad maar voor mij heeft dit nog geen oplossing gebracht. Het scherm blijft zwart met altijd dezelfde tekst die ik in mijn eerste oproep heb opgesomd. op de onderste balk staat enkel aan de linkse kant "ENTER om verder te gaan" en aan de rechtse kant "ESC om te verlaten, maar als ik dat gedaan heb krijg ik weer hetzelfde scherm.

groetjes rosemie

P.S. nog aan STEGISOFT..... wat bedoel je met Livecd, kan ik dat ergens kopen of downloaden?

---------- Post added at 11:22 ---------- Previous post was at 11:19 ----------

36_1_38.gif 23_33_7.gif 36_11_5.gif

sig.jsp?pc=ZSzeb114&pp=ZCxdm490YYBE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eerst in je BIOS te geraken en de dvdrom als eerste opstartschijf in te stellen.

Als je een herstel doet met de recovery-cd ga je eigenlijk terug naar de fabrieksinstellingen en ben je al je gegevens kwijt en dat is niet de bedoeling.

Probeer van een vriend, collega, buur,... een installatie dvd van Vista te lenen en start op vanaf die dvd.

Ga dan naar de herstelopties en open de "prompt".

In de prompt typ je dan

copy c:\windows\system32\boot\winload.exe c:\windows\system32\

Typ dan exit om de prompt te verlaten, verwijder de dvd en herstart de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien weet je niet hoe je naar de bios moet.

Start de computer en druk de hele tijd op F2

Maar het kan ook zijn F1 of F12 of DEL

Als dan in de bios ben zie je de tab Boot of zoiets.

Meestal de voorlaatste tab van links naar rechts bekeken.

In de bios kan je met pijltjes toets alle richting toe.

ESC is terug

Je ziet dan eerste schijf: Harddisk

Twee schijf: cdrom

Met pijltjes toets kan je naar de eerst schijf gaan:

Druk op ENTER en blijven ENTER geven tot je DVDrom ziet.

Sommige bios ondersteunen ook usb zelfs SD kaarten.

Druk nu op F10

Klik op yes op save en exit of zoiets.

Steek nu uw Windows Vista DVD of eventueel liveCD in combinatie met usb-stick waarop winload.exe staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.