Ga naar inhoud

Samenvoeg Word met accesstabel

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag inzake samenvoegen word en access tabel. In word heb ik een dokument met velden die ingevoerd worden vanuit een query in access. Een van de velden is een datum veld. Dit veld heeft als eigenschap in access de notatie dd/mm/yyyy. Dit zowel in de tabel als in de query. Maar als men het word dokument opent en de gegevens importeert naar de velden in het dokument dan heeft de datum de amerikaanse uitlezing zijnde mm/dd/yyyy. Ik heb al gekeken naar de eigenschappen van het veld in Word en daar staat alles normaal. Het access bestand werkt met gekoppelde tabellen maar in de originele tabellen staan de eigenschappen ook dd/mm/yyyy. Dus alles in access staat normaal maar boij exporteren naar word verandert ineens die eigenschap. Ik heb alles al nagekeken en vind niets speciaals terug.

Het access bestand is wel nog een bestand van access2000 en is geconverteerd naar de nieuwe versie. Maar ik denk dat daar het probleem niet ligt gezien de eigenschappen juist zijn. Kan iemand een oplossing zien in het probleem ?:rofl:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Bedankt voor antwoord. Sorry dat ik nog niet eerder heb gereageerd. Alles stond goed maaar ik heb het kunnen oplossen door alles in tekst uit te voeren. Dan neemt hij alles zonder probleem aan. Ik denk dat het probleem zit in de conversies van de bestanden. de programma's zijn gemaakt met oude versies van access en ik denk dat bij de conversie naar de nieuwe versies problemen zijn ontstaan waardoor hij de datum's verkeerd begint te lezen. Toch bedankt voor uw reactie

Eldritch

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.