Ga naar inhoud

Printer probleem canon mp630

LMagico

Aanbevolen berichten

Ik heb jaren alles geprint met een hp880C. Altijd tevreden mee geweest. Aangezien dit toestel verouderd was, besloot ik om een multifunctional te kopen. Dus ik kocht de Canon MP630. Zou een goed toestel moeten zijn.

Nu slaag ik er niet in om dit toestel deftig te laten functioneren. Ik ben ten einde raad. Het ging als volgt.

Ik sloot het toestel aan. De installatie verliep perfect. Het uitlijnen van de printkop geen probleem. Als ik echter een website wilde afdrukken dan sloeg hij helemaal tilt. Zelfs als ik de website print en ingeef dat hij maar 1 pagina mag printen, komen er mss wel 8 pagina's uit met iedere keer een paar centimeter van het bovenste gedeelte bedrukt.

Wanneer ik een gewone pagina in MS word of in open open office wil printen, en het is alleen tekst dan lukt het meestal. Wanneer er dan enige vorm van kader of tabel of afbeelding moet geprint worden, slaat hij weer tilt.

Ik ben met de printer terug naar de winkel geweest en die heeft hem getest op zijn systeem. Daar deed hij alles perfect.

Dan heb ik mijn computer en printer binnengestoken nadat de man van de pc winkel is komen kijken. Hij heeft dan registery gecleaned en nog wat zitten foefelen en dan belde hij me op dat het in orde was.

Ik heb het dan meteen getest en idd ik kon een site afprinten. Enkele uren later echter, was het opnieuw van hetzelfde. Ik had in tussen tijd geen nieuwe applicaties geinstaleerd of dergelijke.

Ik heb dan teruggebeld naar pc winkel. Die hebben me dan een nieuwe printer gegeven, want ondertussen had ik zowat alle inkt al opgeprint zonder eigenlijk iets bruikbaars geprint te hebben.

En jawel, na het aansluiten van het nieuwe toestel, werkte het nog niet en was het dus weer hetzelfde probleem.

Ik ben ten einde raad, heet iemand ooit al iets soortgelijks meegemaakt en kan hij me de oplossing geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet direct iets zeggen maar ik zou zo doen.

Ga naar printer.

Dubbelklik erop

Staat daar iets om af te drukken?

Nee

dan

op printer canon klikken

verwijdert het.

Ga nu naar configuratiescherm

software (bij Vista is de programma)

zoek daar of je iets vindt van canon.

Verwijderen indien nodig.

start de computer weer op.

ga naar dit PIXMA MP630

Kies XP of Vista

Kies dutch

Klik op submit

Kies MP driver (naar beneden scrollen)

Download het en zorgt dat je weet waar je opgeslagen hebt.

Klik op het bestand en run as administrator indien u Vista hebt anders gewoon klikken en installeren.

Normaal gezien moet het nu werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij afdrukvoorbeeld, zie je altijd een correct voorbeeld. Jammer genoeg komt het er zo niet uit.

Het installeren van de laatste nieuwe driver van de site is ook reeds op alle manieren geprobeerd, zonder succes.

Wie lost dit probleem op en bombardeert zich tot 'pc-help-krak van de maand'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoeld dat je wel kan afdrukken maar de afdruk niet mooi is?

Nota: nieuwe drivers installeren moet je altijd oude driver verwijderen.

Als je naar printer gaat en dan op eigenschappen en testpagina afdrukken ziet het goed uit?

Nota: afdrukvoorbeeld hebt je bij Word: Bestand /afdrukvoorbeeld

Is die niet goed?

Maar dat heeft niks met printer te maken.

Om perfect afdruk te hebben moet je ook voldoende schijfruimte hebben. 2 GB kan soms nodig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.