Ga naar inhoud

Hulp gevraagd bij nieuwe pc

Gast Bolio

Aanbevolen berichten

Dag iedereen ,

Ik ben van plan een eerste samengestelde pc te kopen , maar heb hier wat hulp bij nodig , werk al heel men jonge leven met een pc dus ken er wel wat van maar ben verre van een kenner.

Men huidige pc is zo een 4-5 jaar oud ( eentje van dell , 3ghz , 1 gig ram , ati radeon 9800 xt ) , in zijn tijd een van de beter pc's maar nu echt op sterven na dood.

Dus ben ik op zoek naar een nieuwe redelijke game pc . Hij zou enkel voor dit gebruikt worden, dus er moet geen office pakket in ofzo want dat staat nog op deze pc. Ook moet hij zeker geen grote harde schijf hebben , ik slaag meestal alles op op een externe harde schijf , de behuizing zelf mag van mijn part er uitzien als een dode vis maar moet voldoende ondersteuning geven aan de inhoud.Van processors ,intern geheugen, grafische kaarten ,geluidskaarten weet ik tegenwoordig niets meer van af maar veronderstel dat dit snel en goed genoeg moet zijn.

Dit alles moet zo een prijs kaartje van rond de € 600 hebben , ik verwacht niet dat ik hier een top game pc voor heb , maar hij moet mij toch wel enkele wauw momenten kunnen bezorgen .

Denken jullie dat het verstandig is om nu een pc te kopen , of komen er binnekort vernieuwingen zodat de vorige generatie goedkoper wordt ( grafische kaarten , processors , windows 7 ,...)

Alvast bedankt ,

Vriendelijke groeten

Sacha

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal eens even iets samenstellen voor je :-) een momentje :D

---------- Post added at 10:53 ---------- Previous post was at 10:45 ----------

bij deze!

550 euro, is wel exclusief randapparatuur en zonder windows xp/vista!

dit knalt HARD in games :D

Bedankt Yannick ,

Scherm , klavier , muis , geluidsinstallatie heb ik allemaal nog liggen .Windows vista zal ik wel ergens kunnen krijgen bij de kruidenier achter de hoek .Maakt het eigenlijk uit welke versie ik van vista pak voor mijn pc gedrag ?

Aja nog een vraagje zit in jouw configuratie een geluidskaart in verwerkt , want ik vind deze niet direct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Vista heb je een paar verschillende versie's.

De meest simpele en tevens goedkoopste versie is Home Basic, deze heeft geen Aero...

Ik zou kiezen voor Home Premium, deze heeft Aero wel, en voor de rest gewoon alles wat je nodig hebt.

Ik heb op de laptop Home Premium en op de vaste pc Ultimate (de hoogste versie) en ik moet zeggen dat ik het verschil niet merk.

Gewoon gaan voor Home Premium!

De geluidskaart zit op het moederbord. Dit is een geintregeerde chip.

Hieruit komt goed geluid, voor gewone luidsprekers.

Tenzij je je hifi-set wilt aansluiten is een duurdere kaart nuttig!

Anders is er echt geen verschil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal gratis is het natuurlijk niet. Niets is gratis...

Meer informatie kan je hier vinden.

Zoveel kost een Vista Home Premium Licensie + een bon voor Windows 7.

Ik zou dit zeker aanraden omdat Windows 7 heel prettig werkt, en anders zit je met een ouder OS.

Alhoewel het niet noodzakelijk is! Want DX11 komt ook naar Vista, dus zóveel heb je er niet aan.(Alhoewel ik het wel zou doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden .

Dus om te gamen met headset of gewone geluidsinstallatie heb ik geen extra nodig?

Als ik op het einde van de maand mijn geld heb gekregen , ga ik om deze pc gaan ,als jullie geen bedenkingen hebben. Ik heb zelf al een paar keer men computer opengehaald , maar heb nog nooit een volledige pc in elkaar gestoken , ik zou het laten doen door de mensen daar ,maar vind 59€ overdreven veel .Bestaat er ergens een handleiding of kunnen jullie me eventueel helpen dmv fotos? . En zijn er deze periode geen solden ?

groeten ,

Sacha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog nooit een pc gebouwt hebt, en je hebt niet zoveel ervaring kan je hem beter laten assembleren.

Dit kost 59 euro, en dan heb je één jaar garantie op de assemblage en 2 jaar op de onderdelen.

Je hebt inderdaad geen extra geluidskaart ofzo nodig...

En solden? Dat is niets nerds die hun pc zelf in elkaar steken xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de pc op zich €550 gaat kosten vind ik €59 assemblage kosten overdreven veel naar mijn mening .

Ik ga eens rond horen bij men vrienden of zij enige ervaring hebben met in elkaar knutselen .

Bedankt voor de info , ill keep you posted.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.