Ga naar inhoud

Mappen openen niet meer normaal maar wel met VLC-mediaplayer

Aanbevolen berichten

Ik zit met een heel vervelend probleem heb al op een aantal fora hulp gevraagd maar niemand kan mij blijkbaar verder helpen.

Dit is het probleem:

Daar ik onlangs problemen had met het openen van videofilmpjes (met de extentie wmv) die als bijlage bijj mijn mailberichten werden toegezonden had men mij aangeraden om dit op te lossen door middel van het koppelen van de bestandsextentie aan mijn mediaplayer. Ik heb als mediaplayer gekozen voor VLC Mediaplayer dus heb ik de wmv extentie gekoppeld aan VLC-media player. Dit heb ik gedaan via "Instellingen" - "Configuratiescherm" -" Mapopties" en dan via het tabblad "Bestandtypen". Daar ik ook problemen had met het afspelen van mijn DVD's heb ik verder nog wat naar eigen goeddunken (?) zitten wijzigen en dit had ik beter niet gedaan.

Achteraf wilde ik een gewoon administratief bestand openen met als gevolg dat als ik dubbelklik op de map waar het bestand dat ik nodig heb inzit, de VLC-mediaplayer opstart en foutmeldingen weergeeft.

Nu blijkt dat alles met VLC-mediaplayer wordt geopend en ook de verkenner werkt niet meer. Ook hier gooit de VLC-mediaplayer roet in het eten.

Ik ben dan teruggekeerd naar Mapopties - Bestandstypen maar geraak er niet meer wijs uit. Ik kan niet achterhalen hoe ik dit terug in zijn oorspronkelijke staat kan herstellen.

Systeemherstel is geen optie want daar is al een tijdje iets mis mee. Ik heb het gisteren nogmaals geprobeerd maar krijg steeds hetzelfde resultaat dat hij meld dat het systeemherstel niet kan worden uitgevoerd. Wat betreft het probleem van het Systeemherstel: daar moet ik iemand voor laten komen want dit heb ik al van het begin dat ik de PC in gebruik heb en dat gaat echt mijn petje te boven.

Maar ik hoop dat iemand mij kan uitleggen hoe ik terug mijn mappen met bestanden kan openen zonder dat VLC-mediaplayer zich ermee gaat bemoeien.

Welke extentie moet ik aan welk programma koppelen om het terug gewoon te laten werken??????

In elk geval dank ik jullie bij voorbaat voor jullie aandacht en hoop ik ten stelligste dat er iemand raad weet. Ik ben namelijk slechtziend en mijn PC is een heel belangrijk hulpmiddel voor mij.

Met vriendelijke groeten

aristo7000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens bij "Mapopties" of je daar de vermeldingen "Bestandsmap" en/of "Map" tegenkomt. Zo ja, even bekijken of daar toevallig ook die VLC Mediaplayer niet aan gekoppeld is ? Indien dit het geval is, moet je die daar verwijderen.

En voor je "Systeemherstel" : maak daar eens het volgende voor :

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst. Klik op "Do a systemscan and save a logfile". en hang dit logje aan je volgende bericht.

NB. Ben je een gebruiker van Windows Vista dan moet je eerst rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is juist het eigenaardige onder "Mapopties" bij het tabblad "Bestandstypen" staat zowel voor "Map" als voor "Bestandsmap" (GEEN)
Die (GEEN) hoort daar te staan ... maar staat er lager ook iets achter "openen met" of is dat blanco ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de speciale situatie even twee vraagjes :

1. Zijn dit ook speciale programma’s die je kent ?

1stQRes

Farstone

2. Heb je deze startpagina zelf zo ingesteld ?

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\Program Files\Copernic Agent\CopernicAgentExt.dll/INTEGRATION_BAND_SEARCHBAR_HTML

Achter openen met ..... staat er niks = inderdaad blanco
Dat is dan een correcte instelling voor de mappen ... dan wordt het alleen maar vreemder dat die geopend worden door een Mediaplayer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond,

1stQRes = een programma om de schermresulutie te kunnen wijzigen Ik heb dan er indertijd opgezet om Photoshop Elements te kunnen gebruiken

Ik werk nu momenteel met een resolutie van 800x600 maar Photoshop wil niet opstarten bij zo een lage resulutie dus was het de bedoeling dat ik met behulp van 1dtQRes de resolutie tijdelijk op 1240x768 kon zetten Als ik Photoshop zou afsluiten zou de resolutie terug op 800x600 moeten komen maar spijtig genoeg heb ik dat niet voor elkaar gekregen.

(Als ik met lage resolutie werk dan heb ik mijn vergrotingsysteem minder nodig want met die dingen werken is toch ook niet alles hoor.)

Fastone Is dat niet van het programma Restore iT? Ik heb mijn PC indertijd (eind 2005)aangekocht via de firma die de vergrotingssoftware heeft geleverd en ik herinner me nog vaag iets dat ze zeiden dat ze met Restore It werkten omdat dat volgens hen beter was. (?) Verder heb ik er geen uitleg bijgekregen.

Copernic Agent Ik heb indertijd de zoekmachine van Copernic geïnstalleerd en nadien de Desktop Search.

Om te internetten gebruik ik meestal Internet Explorer met als standaard zoekmachine Google. Ik heb daarnaast ook Firefox met als standaardpagina Google omdat Internet Explorer al wel eens problemen durft geven en dan kan ik met FireFox verder.

Heel al en toe gebruik ik de Copernic Agent dat is als ik echt opzoekingswerlk moet doen omdat die toch altijd dingen boven water haalt die ik met de twee anderen niet kan vinden.

Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik nog nooit iets rechtstreeks in het register zelf heb aangepast ofzo want ik ken daar niks van en dan blijf ik er liever af!

Ik hoop dat ik U al wat meer info heb kunnen geven en dat U ergens toch een aanduiding krijgt van wat het probleem zou kunnen zijn.

Als ik PC problemen heb zijn het meestal van die eigenaardige dingen. Dat was vroeger op mijn werk ook al zo. Bij mij kan er nooit iets gewoons misgaan. Dat zijn altijd zo van die raadsels om U tegen te zeggen.

Laten we hopen dat het toch opgelost geraakt en anders ben ik U al heel dankbaar dat U er de nodige aandacht hebt aan besteed.

MVG

Aristo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit moet als de bliksem van je PC :

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator". Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

O4 - HKCU\..\Run: [ecSetupX.exe] D:\ecSetupX.exe D: 4

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

En kan je dan bij mapopties de extensie .wmv (openen met ...) eens koppelen aan een andere vieuwer ... en dan even bekijken of je nog hetzelfde probleem hebt met die mappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond,

Ik heb alles exact uitgevoerd zoals U had aangegeven.

(Ik werk met Windows XP Pro)

Ik heb, met behulp van HiJackThis, de registersleutel

O4 - HKCU\..\Run: [ecSetupX.exe] D:\ecSetupX.exe D: 4

verwijderd en nadien aan het wmv bestand Windows MediaPlayer gekoppeld.

Nadien heb ik een willekeurig bestand geopend en VLC-mediaplayer blijft zich nog steeds moeien.

Ik heb dan de PC herstart en het nogmaals geprobeerd maar VLC-MediaPlayer blijft er tussen komen.

Met vriendelijke groeten

Aristo7000

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.