Ga naar inhoud

Mappen openen niet meer normaal maar wel met VLC-mediaplayer

Aanbevolen berichten

Dan lijkt er me nog een - nogal doortastende - mogelijkheid te bestaan. Verwijder gewoon de VLC-Mediaplayer van de PC via Software. En bekijk dan eens wat er gebeurt.

Een beetje een wilde gok om te zien hoe de PC dan met zijn media- en andere bestanden omspringt. Afhankelijk van het resultaat kan je daarna bekijken of je VLC-Mediaplayer terug wil downloaden of niet.

Indien de fout zich na het verwijderen nog steeds voordoet, is het ergens anders misgelopen bij het manipuleren van je mapopties. Maar dan heb ik - eerlijk gezegd - geen enkel idee waar je moet gaan zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kape,

Ik heb VLC-Mediaplayer via "Software" verwijderd.

Als ik nu een map wil openen kom ik blijkbaar bij de Zoekassistent terecht.

In de blauwe balk van het venster (of hoe noemt dat?) staat er dan "Zoekresultaten".

Bovenaan in het wit veld staat er:

"Volg de aanwijzingen in het linkervenster als U een zoekopdracht wil uitvoeren."

In het linkervenster staat dan de Zoekassistent met een aantal in te vullen vakjes waaronder het vakje "Zoeken in:" met daarin de map die op dat moment werd aangeklikt.

Hebt U enig idee?????????

MVG

Aristo7000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een "zoekassistent" die nu weer moeilijk doet ... je hebt wel vreemde codetjes gewijzigd blijkbaar :s

Probeer dit eens te herstellen door Windows op te lappen met de opdracht Start -> Uitvoeren -> typ sfc /scannow. Onderweg zal er gevraagd worden naar je Windows_CD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nogthans nooit in het register bezig geweest hoor.

Ik ken daar niks van dus blijf ik daar af!

Ik heb enkel via Cinfiguratiescherm > Mapopties > Bestandstypen dingen gewijzigd.

Heb zelfs ook nooit waarschuwingsvensters gekregen anders zou ik die wijzigingen nooit hebben doorgevoerd!:stupid:

Ik begrijp echter niet dat Windows zulke wijzigingen laat uitvoeren zonder te waarschuwen. Anders krijg ik hier voor van alles en nog wat waarschuwingsvensters en wordt er voor vanalles bevestiging gevraagd en nu niks.

OeiOei dat is precies ne serieuze knoeiboel geworden.

Denkt U dat ik het met uw hulp zal kunnen oplossen want ik heb met zulke zaken echt geen ervaring hoor. of is het misschien beter dat ik iemand laat komen. Niet dat ik aan uw kunnen twijfel hoor maar het is maar als er iets misloopt en ik geraak niet meer op het net dan zit ik hier schoon hé. En ik heb gewoonlijk wel zo'ne tegenslag hoor.

Ik had trouwens de vorige keer met die meneer afgesproken dat hij nog eens zou langskomen om een aantal "ingewikkelder" dingen op orde te zetten.

Wat denkt U???? Kan ik er iets mee verkeerd doen?

Het is maar dat mijne orginele Windows XP Pro nog in gesloten verpakking zit. In hoeverre mijne PC de CD zal aanvaarden weet ik dus niet hé want de Windows XP Pro die op mijne PC werd geïnstalleerd werd er van een andere cd opgezet. En die mannen van Microsoft zijn op dat vlak zeveraars hé.

Groetjes

Aristo7000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb niet de indruk dat er problemen zijn met je register (en zeker niet dat je daar zelf hebt in zitten peuteren) ... maar het zou kunnen dat daar moet in gewerkt worden om één en ander recht te zetten.

Normaal gezien zou je met die ongebruikte Windows-CD die actie van sfc /scannow zonder problemen zelf moeten kunnen uitvoeren. Daar kan je weinig mee misdoen, is eigenlijk maar een controle of alle Windows-bestanden nog correct aanwezig zijn. Maar ... ook dat is nog geen garantie dat je moeilijkheden hiermee opgelost zijn. Mogelijk moeten er nog wat andere stappen volgen.

Maar uit je bericht meen ik te kunnen afleiden dat je een beetje twijfelt aan je eigen mogelijkheden om dit tot een goed einde te brengen (en het is inderdaad geen dagelijks voorkomend probleem) ... en dan is het misschien toch beter om professionele hulp in te roepen. Zeker als er ook nog andere zaken moesten gedaan worden op je computer.

Al heb ik niet meteen grote bewondering voor de meeste PC-boeren die vaak voor de makkelijkste weg kiezen : je PC-formatteren ... met de bijpassende factuur voor weinig (of minstens wat gewoon doordeweeks) werk, toch is het misschien - op basis van jouw verhaal - de beste keuze. Maar die beslissing moet je natuurlijk zelf nemen. Ook wij kunnen hier - vanop afstand - geen enkele garantie geven dat we dit probleem kunnen oplossen, dat zou pas van een "dikke nek" getuigen.

Aan jouw de keuze !

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.