Ga naar inhoud

terugval intern.snelh. van 10 mbs naar 1,3

Aanbevolen berichten

ik heb één pc gekoppeld aan mijn modem/router via kabel en dan via kabel naar mijn telefooningang.

router: D-link G624T.

provider: dommel. max downloadsneldheid 12 mbs. Ik haalde meestal 10 mbs

(getest via speedtest.nl)

eergisteren mijn zekering van de stopcontacten af moeten zetten in de electriciteitskast voor werken aan mijn woning. Vanaf toen werkte mijn internetverbinding niet meer. Het lampje van de modem van de lanaansluiting

flikkerde ipv constant te branden.

Mijn verbinding was weg.

ik probeerde:

via eigenschappen netwerkkaart d-link dfe530TX fast ethernet adap. ref C

te herstellen.

uit te schakelen en terug in te schakelen.

soms lukte het en stond rechtsonder bij het icoontje van mijn internetverbinding 100mbs, maar toch was de snelheid nihil bij het testen via internetsite.

soms blijft hij hangen op "netw.adres verkrijgen" en dan kreeg ik "geen of beperkte verbinding mogelijk.

Na veel zoeken ontdekte ik bij het wijzigen in "eigenschappen van de netwerkkaart" /configureren/geavanceerd connection type: stond op

auto negotiation naar 10base T full duplex,dat

mijn internetverbinding plots terug werkte.

Maar snelheid (icoontje rechtsonder van internetverbinding) 10 mbs,

maar bij speedtest bleek mijn snelheid slechts 1.4 mps.

Een heel verschil dus met mijn vroegere 10 mps.

Mag ik hieruit concluderen dat de modem niet kapot is? Ik krijg nl verbinding.

Aan de kabels ligt het ook niet.

Ik heb de modem al eens gereset door 10 seconden met een paperclip achter op de resetknop te drukken. Paswoord opnieuw het oorspronkelijke,

dus ik vermoed dat dat gelukt is., maar resultaat noppes.

Iemand enig idee, want ik zou echt graag mijn hoge snelheid terug bekomen..... Ik betaal er tenslotte voor. :)

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dommel zegt dat er geen problemen zijn, en ook de lijntest is ok.

Zoals boven vermeld, is de snelheid nu maar 1,4 mbs , maar de instellingen bij "connection type" is ook maar 10 mbs. Anders kom ik helemaal niet op internet.

Als ik hem op autonegotiation of 100mbs zet, krijg ik geen verbinding of als er wel verbinding is geen snelheid.

Zou het toch kunnen dat de router stuk is of een gedeelte ervan zodat de snelheid beperkt blijft? Lijkt mijzelf raar, maar ik ken er dan ook niets van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.