Ga naar inhoud

Excel 2003 - Installatiebestand onvindbaar

esteban²

Aanbevolen berichten

Al sinds jaar en dag heb ik een (legale) versie van Office '03 op m'n PC staan. Geinstalleerd door de winkel waar ik hem heb gekocht. Nooit problemen mee gehad, tot nu. Word, Access, Powerpoint, Publisher, ... ze werken allemaal nog perfect. Behalve Excel. Toen ik eergisteren een document wou openen kreeg ik 'n melding "Installatie voorbereiden".

"Een vereist installatiebestand SKU011.CAB kan niet worden gevonden" klinkt het vervolgens.

De winkel waar ik Office destijds heb gekocht bestaat niet meer. Ik heb een factuur waarop ook staat dat ik daarvoor heb betaald, maar nu blijkt dat ik eigenlijk nooit de CD op zich gekregen heb, ze hebben dat er gewoon op geïnstalleerd.

De enige PC-winkel in de buurt blijft me maar VISTA opdringen, terwijl ik gewoon vraag achter een oplossing voor Excel '03. Maar hij "kan" me niet helpen. Iemand raad?

---------- Post toegevoegd om 14:53 ---------- Vorige post was om 14:41 ----------

Het volgende heb ik al gedaan :

regedit > HKEY-LOCAL-MACHINE > Software > Microsoft > Office > 11.0 > Delivery (waaronder 1 directory, die ik selecteer) > rechts klikken op CDCache en die value aanpassen naar 0.

Maar dat werkte dus niet. Terug aangepast naar 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je de cd-rom gekregen dan kon ik zeggen dat je een herstel moet uitvoeren. Vreemd dat je deze niet hebt meegekregen.

Heb je een bestand verwijderd? Of een opkuis gedaan met cc cleaner of je virusscanner(na een probleem met een virusmelding)?

Je kan eventueel eens proberen om via systeemherstel terug te keren naar een vorige status en misschien werkt het terug.

Een andere oplossing is overschakelen op OpenOffice. Dit is gratis en compatibel met office bestanden.

Jürgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Avira had de laatste dagen wel veel meldingen, maar (ik lees die dingen meestal wel) er zal niet meteen een verband zijn tussen beide. Mijn PC is niet recent opgekuist met CCleaner of dergelijke.

Voorlopig download ik even OpenOffice, maar daar ben ik niet zo happig om. Na drie vervolmakingscurcussen 'Microsoft Office' ben ik daar nu eenmaal helemaal thuis in, OpenOffice is geen slecht alternatief, maar toch nog lang niet hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk niet met avira, maar heeft deze ook geen soort kluis waar verwijderde bestanden in komen? Het is altijd mogelijk dat Avira het desbetreffende bestand heeft verwijderd.

OpenOffice is geen slecht alternatief, maar toch nog lang niet hetzelfde.

Dat moet ik toch tegen spreken. Naar mijn mening zien ze er quasi hetzelfde uit. Er zijn meer aanpassingsproblemen bij een overschakeling van office 2003 naar 2007 dan van office 2003 naar openoffice.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over Openoffice ben ik het oneens. Quasi hetzelfde op 't eerste zicht, maar toch lang niet dat. Dan nog liever 2007. En yep, die is redelijk anders, maar ook ongelooflijk handig eens je de nieuwe logica onder de knie hebt. Give it three days. 'k Heb lang met OpenOffice gewerkt, maar ben er niet oprecht tevreden over.

De kluis ... daar moet ik dan even naar op zoek. Not a bad idea. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een bekend probleem met die bestand.

Je kan die bestand vinden in een verborgen bestand:

MSOCache

MSOCache kan op ieder partitie staan dus niet noodzakelijk c:\

Tenminste als bij installatie aangevinkt is om back-up niet te verwijderen.

Waarschijnlijk we anders had excel niet gemeldt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.