Ga naar inhoud

[OPGELOST] Internet Explorer 8

IE8

Aanbevolen berichten

Het is niet de gele balk die verschijnt bij IE7, wel die bij IE8, met de volgende tekst:

Om de beveiliging van uw computer te verbeteren, heeft Internet Explorer deze webpagina beperkt in het uitvoeren van scripts of ActiveX-besturingselementen, die mogelijk toegang verschaffen tot uw computer.

Van zodra er op een webpagina een script staat (en op welke pagina's staat dit niet) verschijnt deze melding, en dan moet je telkens opnieuw verschillende keren bevestigen om die uit te schakelen, wat na een tijdje zeer vervelend is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt!

Daar had ik ook al gekeken: ik wou wel ActiveX-blokkering behouden, enkel het uitvoeren van onschuldige scripts toelaten, wat ik nergens vond. Indien het ene niet zonder het andere kan, ok dan maar. Het is een echte bevrijding niet steeds opnieuw verschillende keren te moeten klikken om een webpagina uiteindelijk te zien te krijgen. Microsoft doet echt neurotisch: er draaien voldoende programma's op de achtergrond die elke mogelijke aanval van malware afweren en veel efficiënter werken dan het boudweg ALLES blokkeren zoals Microsoft doet.

Een decennium lang nog geen enkele infectie gehad, en bij controle of mijn PC voldoende beschermd is als resultaat ontvangen: 'De bescherming is maximaal: het lijkt wel of er geen PC aan de andere kant van de lijn aanwezig is'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en nee.

Het klink misschien gek maar ontzettend veel mensen hebben zoiets als firewall, spyware enz. niet op de computer staan.

Ze denken allemaal dat antivirus genoeg is.

Daarbij als ze een firewall of zo hebben dan lezen nog niet wat er staat.

Die denken dat het allemaal goed is.

Ook zoals Mp3 downloaden reageert de antivirus dat er een spyware is of zoiets en dan nog willen ze de Mp3 hebben.

Het is om die reden dat Microsoft dat doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.