Ga naar inhoud

Aankoop nieuwe pc

Aanbevolen berichten

De laatste tijd laat mijn pc een beetje van zijn pluimen en daarom DENK ik eraan een nieuwe te kopen. De mijne is ondertussen 7 jaar oud dus ik veronderstel dat dit reeds oud is in "PC-taal"? (was trouwens eentje van Aldi).

Nu vroeg ik mij af waar je een GOEDE pc kan kopen voor een redelijke prijs?

Dell? Toch Aldi? Enige tips voor goede winkels in de buurt van Gent of zo?

En naar wat kijk je vooral voor een goede pc?

Enige tips graag! Thx ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het hangt er inderdaad allemaal vanaf wat je er mee wil doen en wat jij een "redelijke prijs" vindt. Voor winkels in Gent kan je hier eens kijken. Ik ben er bij een aantal langs geweest, maar weet niet weer allemaal welke :-). Er was er wel een die goed uitleg gaf. Hij ligt in de buurt van de Zuid.

Die lijst is wel niet meer up to date merk ik. Die Belgatech winkel bestaat niet meer denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk meer de gewone dingen: mails versturen, tekstdocumenten en zo maken, internetten, in zeer lichte mate games, dvd's kunnen kopiëren en afspelen, hier en daar wat muziek beluisteren en dat is het zo wat denk ik.

Ik heb een externe harde schijf van 1 TB dus ik veronderstel dat de vaste harde schijf ook niet echt supergroot moet zijn? Natuurlijk groot genoeg voor het Windows Packet en hier en daar wat programma's te kunnen downloaden. Belangrijke bijkomstigheid is dat de pc zeker "stil" moet zijn want deze staat in onze woonplaats. (en dit is niet het geval bij onze huidige pc :s)

Prijs? Tja ben er een beetje uit maar de meeste randapparatuur zoals scherm, printer en zo heb ik al dus ik veronderstel dat je voor 500€ toch al iets deftigs moet kunnen hebben of ben ik verkeerd?

Heb al een beetje rondgekeken en ik denk dat een mainstream-pc het beste beantwoord aan mijn vragen...

Ik hoop dat jullie al iets meer weten met deze informatie?

Tot hoors.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Online is zeker een optie als dit betrouwbaar is wel te verstaan.

Wat de winkels betreft denk ik dat ik al richting Gent moet gaan en deze moet ik zelf nog even nachecken. Daarom ook dat ik als toppic-starter vroeg of er iemand "betrouwbare" winkels kende...

In Gent heb je een forcom waar je pc kunt laten samenstellen, en AIOS(All-in-one-Systems) heb je daar ook.

Met Forcom heb ik zelf goede ervaringen bij AIOS heb ik nog niets gekocht.

Ik weet alleen van andere dat het een goede service is...

Dell is zeker een heel goed merk, de pc's van de Aldi zijn minder en dan heb ik het vooral over de service...

Zou je het zien zitten om zelf een systeem te laten samenstellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja tuurlijk met een beetje hulp zou ik dat wel zien zitten om een pc te laten samenstellen.

Zou nu inderdaad geen meer kopen van Aldi omwille van de service maar mijn huidige is één van Aldi en is ondertussen toch 7 jaar zonder echt grote problemen...

Voorstellen om eentje samen te stellen toch?

Eventueel een voorstel voor eentje op "mijn maat"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn hier om hulp te bieden...

Ik zal anders een voorstel doen op jou maat, dan moet ik alleen even weten wat jou eisen zijn zoals:

Wat is je budget en wat moet daar bij zitten(scherm, besturingssysteem, kast of alleen de kast)

Wat ga je met de computer doen?(gamen, internet en office etc)

Eentje samenstellen is meestal het goedkoopst, en het is helemaal naar jou wensen aangepast...

Zal ik dan de prijzen van forcom in Gent gebruiken?

Je kan altijd geluk hebben met Aldi pc's, ik heb zelf een grafische kaart uit een Aldi pc gehaalt en die werkt tot nu toe ook altijd perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.