Ga naar inhoud

Aankoop nieuwe pc

Aanbevolen berichten

Sorry ik heb er over gelezen...

Je wilt ook online bestellen?

Dan kan je bijvoorbeeld in Nederland bestellen, daar zijn ze wat goedkoper.

Ik raad dan bijvoorbeeld Azerty.nl aan, daar hebben ik (en Yannick ook) al goede ervaringen mee.(Ik woon zelf ook in Belgie, Yannick niet)

Als er dan iets kapot is, kan je het gewoon opsturen, en dan sturen zij het gemaakte product op, verzendingskosten worden (meestal) door hun betaald!

Ik heb ook in de prijs de assemblage bijgerekend. De pc word dan bij Azerty in elkaar gestoken, en dan word die opgestuurd.

Je krijgt dus een werkend systeem thuis!

Dit is het resultaat, ik ga wel wat over je budget. Het kan nog wel goedkoper als je wilt.

En je moet nog 15 euro verzendingskosten rekenen, dan komt het in totaal op 570 euro

Maar dit lijkt mij perfect voor wat jij van plan bent!

Tijdens het gamen is de grafische kaart wel alles behalve stil, maar als je gewoon internet enzo hoor je hem niet.

Anders moet je er nog een aftermarket koeler op laten zetten (20 euro ongeveer)...

Is dit ongeveer wat je in gedachten had?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En enkel via Azerty vanwege jullie ervaringen?

Uw pc komt ook van die site?

Omdat ik ook veel hoor van Dell en zo...

Ik ken nu wel niet veel van grafische kaarten maar voor de games die ik speel moet dat zeker geen zware grafische kaart zijn hoor. Een standaard laat ons zeggen.

Kan ik op mijn pc ergens de computereigenschappen kopiëren om deze dan hier op de site te zetten ter vergelijking met die nieuwe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hebt je de hardware gedeelte.

Uw computer kan bij aankoop perfect geluiden geven maar naar verloop kan die resulteren naar verslechteren van geluiden.

Je kan best diit doen:

Download EVEREST Home Edition 2.20 - FileHippo.com

Download dat programma.

Installeert het en dan opstarten.

Bovenaan op Rapport / snelle rapport / zuiver tekst klikken

Even geduld

Dan krijgt u een rapport.

Dat rapport ergens opslaan op uw harde schijf.

Upload de log.

Klik hier onder op meer optie

Scroll naar beneden

Klik op beheer bijlage

Bovenaan op Bladeren klikken

Dan uploaden

Even wachten

Je ziet u log.

Venster sluiten.

Reactie versturen.

(Komt van Stegisoft)

Als je dit doet kunnen we eens vergelijken...

Je kan er nog een goedkoper model van grafische kaart inzetten.

Dan kan je deze nemen, deze is 20 euro goedkoper...

Is dit beter dan?

Er zijn wel meer mensen die dit een goede winkel vinden.

Hier staan heel veel reviews van mensen die ervaren zijn in de computerwereld.

Azerty word daar als zéér goed beoordeelt...

Dell is wel goed, maar dan ga je veel meer moeten betalen voor dit systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat je naar de 500€ gaat, waarop kan je dan nog besparen?

Of zou je me dat niet aanraden?

En hoe groot is mijn opslag capaciteit? 4 GB kan dat? Of zag ik verkeerd? Bij mijn pc nu staat deze zo goed als niet gevuld. Ik denk dat, als ik mij niet vergis, er ongeveer maar 20 GB gebruikt wordt. Als je er dan nog rekening mee houdt dat ik nog een externe harde schijf heb van 1 TB. Is 4 GB toch niet beetje weinig?

Wat me nog opviel: kan ik CD's naar elkaar kopiëren want da's ook wel belangrijk ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat je naar de 500€ gaat, waarop kan je dan nog besparen?

Of zou je me dat niet aanraden?

En hoe groot is mijn opslag capaciteit? 4 GB kan dat? Of zag ik verkeerd? Bij mijn pc nu staat deze zo goed als niet gevuld. Ik denk dat, als ik mij niet vergis, er ongeveer maar 20 GB gebruikt wordt. Als je er dan nog rekening mee houdt dat ik nog een externe harde schijf heb van 1 TB. Is 4 GB toch niet beetje weinig?

Wat me nog opviel: kan ik CD's naar elkaar kopiëren want da's ook wel belangrijk ;-)

Die 4GB dat is het RAM geheugen, hierop worden tijdeljk dingen opgeslagen om bijvoorbeeld programma's te laden. Of terwijl je aan het werken bent in Word en je nog niet gesaved hebt.

Dan word het naar je hardeschijf schreven, de hardeschijf in dat systeem is 500GB.

Ik kan van alles nog een iets lager model nemen, ik zal even een voorbeeld laten zien:

Dit is het geworden, ik heb op een beetje alles bezuinigt.

De grafische kaart is hetzelfde gebleven, het moederbord is een iets lager model.

De hardeschijf is nu 250GB ipv 500GB (alhoewel het prijs verschil minimaal is).

Processor is een Dual-core in een plaats van een Tri-core deze zijn toch wel een stuk trager (maar ik denk voor jou gebruik dat het nog meer als voldoende is)

Het Ram geheugen (intern geheugen) is hetzelfde gebleven.

Er zitten nu ook twee DVD-drivers in zodat je gemakkelijk kan kopieren.

En een andere voeding die wat minder levert (maar die kan wel een stuk meer dan 400W leveren)

Ik denk dat dit systeem beter is voor jou;-)

Ohja moet er eigenlijk nog een besturingssysteem bij? Zoals Windows Vista?

Want dit kost ook wel wat geld, 120 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de harde schijf betreft: die in mijn huidige pc is als ik het goed begrijp 127 GB? Dus dan is 250 GB zeker goed genoeg. (alhoewel als het prijsverschil zo laag is...) Zeker als ik nog externe heb van 1 TB.

Wat is juist het verschil van dat moederbord in lagere prijsklasse?

Is die Dual-core dan dezelfde snelheid als die die ik nu heb? (als nieuwe pc dan wel te verstaan)

En wat met die voeding? Waar zit daar het verschil dan?

Ja, klopt Windows zou er ook wel bij moeten.

Desnoods gaan we dan toch iets boven de 500€ he.

Sorry voor al de vragen maar wil een deftige pc aankopen zonder te gooien met geld. Is crisis he xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk voor jou dat 250GB gewoon het beste is, zeker met die schijf van 1TB dat je daar zeker mee toekomt!

Het verschil is niet zo heel groot. De duurdere variant heeft een 790GX chipset terwijl deze een 780G heeft.

Dit maakt opzich weinig uit, zeker omdat jij niet van plan bent om te overklokken of dergelijke.

Voor de rest heeft het moederbord dezelfde functies die belangrijk zijn voor jou doeleinde.

Ja de processor loopt opdezelfde snelheid MAAR:

De snelheid waar een processor op loopt maakt nu minder uit.

Deze Dual-core die op 3GHz werkt verslaagt jouw Pentium 4 3Ghz in alle tests.

(Intel heeft volgens mij ooit gezegt dat ze een processor uit zouden brengen die op 8Ghz liep)

Neem nu een Core i7 920, zowat de top van de processors, deze loopt op 2.66GHz, en die is véél en echt véél sneller dan deze dual core en al helemaal als jou Pentium 4.

Dus je mag eigenlijk niet vergelijken qua kloksnelheid...

Maar je gaat wel een groot verschil merken tussen die twee ;-)

De voeding is van een beter merk, alleen kan deze minder watt leveren.

Je pc gebruikt een aantal watt, maar deze is genoeg voor jou pc.

En het is een heel goede kwaliteits voeding die nog makkelijk boven de 400W kan leveren.

Ik heb Windows er nu ook bijgestoken, hier moet ik nog wel even iets bij vermelden:

Ik heb voor Windows Vista Home Premium 32 - bit gekozen, maar ergens in oktober (23 oktober denk ik) komt er een nieuw besturingssyteem uit.

Een beetje zonde om in iets "ouds" te gaan investeren, dus in dit pakket zit een upgrade bon voor Windows 7 bij.

Dan kan je na het beetje geld dat je erbij doet, later Windows 7 upgrade.

Ik zit nu wel iets veel meer boven de 500 euro. Omdat ik er niet opgerekent had dat Windows Vista erbij moest.

Ik kan het misschien nog iets goedkoper maken, maar dan ga je wel veel kwaliteit moeten inleveren.

Dit is het systeem geworden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.