Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik zal graag vanaf mijn iBook makkelijk bij mijn bestanden kunnen op onze SBS 2003 server. Nu lukt het wel maar dan moet er steeds in de registry op de windows server het volgende aangepast worden.

HKLM\System\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameters

Enablesecuritysignature = 0 (staat standaard op 1, na een tijdje gaat het ook weer terug naar 1)

Requiresecuritysignature = 0 (staat standaard op 1, na een tijdje gaat het ook weer terug naar 1).

Als ik dit beide op 0 zet, kan ik vanuit Finder met Apple+K toets een verbinding maken via smb:\\servernaam\gedeeldemap en dan verbinden. Hierna kan ik bij mijn bestanden.

Graag zal ik dit via een snelkoppeling of standaard bij het opstarten willen hebben dat het gekoppeld wordt, en natuurlijk dat ik niet steeds op de sbs 2003 server in het register 1'tjes in 0-tjes moet veranderen.

Mijn tweede vraag is. Op de SBS 2003 draait Exchange 2003 Server, graag zal ik een exchange client op mijn iBook willen hebben. Op dit moment maak ik gebruik van Mail icm imap voor mijn prive email. Mijn andere mailbox zakelijk lees ik nu uit via Entourage ook via IMAP. Maar ik kan dus niet gedeelde postbussen bekijken via IMAP. Kan ik deze ook koppelen zoals outlook meerdere postbussen onder elkaar?

Als ik kies voor Microsoft Exchange tijdens de wizzard, krijg ik geen contact met mijn mailserver, misschien ook ergenst een 0 ipv een 1

Alvast hartelijk dank voor de hulp, ohja ik ben nieuw op de Apple, dus het is voor mij nog erg wennen. Maar het bevalt nu al super goed.

Groetjs,

Arjan

Geplaatst:

hallo,

Hier een oplosing voor je probleem.

1.koop een airport kaart.

2.stop de airport kaart in je ibook.

3.ga naar het instellingen paneel.

4.en kies delen.

5.zet ftp server aan.

6.en ga ga naar airport.

7.daar kies je de optie : maak een netwerk ( ofzo )

8.je krijgt nu een venstertje met twee opties.

9.je ziet een selectie vakje daar kies je : wpa.

10.klik dan vervolgens op het onderste tekstvak en voer een wachtwoord in ( verzin zelf een wachtwoord )

11.en druk op oke.

12. oke zorg dat airport op je mac is ingeschakeld.

13.start de windows computer op.

14.ga naar draadloze netwerken ( zorg wel dat je pc en draadloos internet ontvanger heeft)

15.en kies het netwerk met de naam die je net opgegeven hebt !

16.je vult dan het wachtwoord in.

17. ga naar windows explorer.

18. en typ : ftp://het.ip.adres.van.je.ibook

19.waar (het.ip.adres.van.je.ibook) staat vul je het ip adres in van je ibook.

VOOR VRAGEN : msn me : niels_imac@hotmail.com

Geplaatst:

Hoi bedankt voor je antwoordt. Ik heb al verbinding met de server (ik wil geen pc2pc verbinding). En ooko het FTP gebeuren vind ik niet zo. Ik heb het overigens wel getest en het werkt helemaal. In mijn iBook zit al een airport card. Maar liever zie ik de oplossing dat de registry keys blijven staan. Dit kan met een GPO (group policy object) op de 2003 server maar ik kan niet vinden waar. Nog iemand een idee?

Toch hartelijk dank voor de werkende suggestie, maar helaas niet wat ik wil.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.