Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onlangs heb ik een probleem met mijn Outlook Express 6. OS computer is XP SP3. Met OE6 komen mijn berichten goed binnen. Als ik een bericht wil sturen, dan blijft OE bericht "verzenden". Kijk ik naar de details dan zie ik aan de groene balk dat het verzenden gebeurt moet zijn. Toch blijft OE het bericht verzenden. Uiteindelijk krijg ik een timeout foutmelding. Als ik het verzenden stop, dan blijft het bericht in mijn postvak uit. Als ik het bericht verwijder of dit plaatst in folder "verzonden berichten" dan blijkt het bericht toch verzonden te zijn. Dit heb ik ontdekt toen ik een bericht naar mijzelf verstuurde. Ik stopte de verzending toen "voortgang balk" geheel groen was, het bericht verwijderd uit mijn postvak uit en opnieuw op "verzenden en ontvangen" drukte, toen kwam netjes het verzonden bericht in mijn postvak. OE lijkt gewoon te hangen. Het verzonden bericht blijft in mijn uit vak.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Alsvast bedankt voor de hulp.

Frank :-)

Geplaatst:

Mogelijk één van je .dbx-bestanden van je OE beschadigd of corrupt. Dit kan je zo testen :

Sluit Outlook Express af.

Maak een nieuwe map met de naam "Outlook Express" op je bureaublad.

Selecteer ALLE dbx-bestanden in de map C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\ Identities\... lang cijfer\Microsoft\Outlook Express en plak ze in de nieuwe map op je bureaublad. Verwijder ALLE DBX-bestanden in de oude Outlook Express map.

Start OE opnieuw op. Je zal enkel enkele lege standaardmappen vinden. Als je nu terug kan ontvangen en verzenden (stuur een mail aan jezelf, wacht even en je mail moet terug binnen komen), zonder dat de fout zich nog voordoet, is je OE terug in orde en kan je de eigen mappen terug één nan één importeren.

Geplaatst:

Beste Kape,

Dank voor uw snelle reactie. Ik heb alle dbx-bestanden verwijderd. OE6 opnieuw opgestart en geprobeerd een bericht te versturen. Wederom blijft bericht in uitvak. Als ik de voortgang bekijk, dan zie ik dat het verzenden eigenlijk voltooid is. Groene voortgangsbalk is geheel gevuld. Toch blijft OE op verzend "mode". Ik moet dit stoppen (anders krijg ik een timeout fout). Als ik dan het bericht van mijn uitvak sleep naar verzonden berichten en vervolgens op "verzenden en ontvangen", dan krijg ik gewoon het bericht in mijn Postvak In. Dus bericht was toch verzonden. Dit probleem doet zich ook voor bij andere gebruikers op deze computer. Internetverbinding via lan en wel draadloos. Lange tijd heeft dit gewerkt, maar opeen niet meer (ook voor andere gebruikers). Ik heb wel geupdate naar IE 8. Internet werkt feilloos. Bestanden via lan versturen naar andere pc's vormt geen probleem. Probleem moet dus liggen bij OE6. Ik weet niet of herinstallatie OE6 een oplossing kan zijn, dan zou iemand mij wel moeten uitleggen hoe ik OE6 kan verwijderen en herinstalleren.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

Alvast bedankt,

Frank

Geplaatst:

Het zal vermoedelijk je probleem niet oplossen, maar als test zou ik dit toch nog eens eerst uitproberen : het aanpassen van de time-outs.

  1. Open Outlook Express
  2. Klik op 'Extra'.
  3. Selecteer 'Accounts'.
  4. Klik op het tabblad 'E-Mail'.
  5. Selecteer uw e-mailaccount. Als er meerdere accounts worden weergegeven, moet u die allemaal selecteren.
  6. Klik op 'Eigenschappen'.
  7. Klik op 'Geavanceerd'.
  8. Stel 'Time-outs van server' in op 'Lang'.
  9. Klik op 'Toepassen'.
  10. Klik op 'OK'.

Ben benieuwd of dit enig resultaat kan bieden :s

Geplaatst:

Beste Kape,

Uw oplossing heb ik reeds uitgeprobeerd. No luck! Ik heb alles netjes gekopieerd naar een backup folder en XP opnieuw geinstalleerd. Explorer begon ook "vreemd" te doen. Wellicht toch een virus/trojan in het systeem gekregen. Een nieuwe virusscanner en firewall geinstalleerd en nu loopt alles als een trein.

Soms moet je helaas wat drastische maatregelen nemen. Bedankt voor de moeite.

Groet,

Frank

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.